شناسهٔ خبر: 67645163 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شورای نگهبان | لینک خبر

آیت‌الله خاتمی:

مردم با حضور پای صندوق رای توطئه دشمن را خنثی کردند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مردم با حضور پای صندوق رای توطئه دشمن را خنثی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه این هفته تهران -۲۲ تیرماه ۱۴۰۳- در مصلی امام خمینی (رحمةالله علیه) تهران، تصریح کرد: «خود و شما عزیزان را به تقوا نگه داشتن حریم نگه داری برای ذات مقدسش دارم». سیدالشهدا روز عاشورا این دعوت به تقوا را محور قرار داده است و فرمود: تقوا داشته باشید، برای خدا حریم نگه دارید و مراقب باشید دنیا شما را نفریبد. تا دستتان باز است در این دنیا توشه برگیرید که بهترین توشه این را طولانی و ابدی، تقواست.

وی ادامه داد: شما خوبان را به تقوا توصیه می‌کنم. ذات مقدس ربوبی هم بهشت دارد و هم جهنم، سعی کنید که بهشتی شوید. قیمت شما بهشت است، به غیر بهشت خود را بفروشید، خود را تباه کرده‌اید.

تاسوعا و عاشورا رزمایش پیروان اهل بیت است

آیت‌الله خاتمی با اشاره به در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورا حسینی، گفت: تاسوعا و عاشورا رزمایش پیروان اهل بیت در دنیاست به ویژه در کشور ما ایران.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: برخلاف برخی که می‌گویند معنویت کمرنگ شده است، سخن این است که معنویت کمرنگ نشده است و یک جلوه آن همین دهه محرم است. تعبیر صدها هزار برای هیات‌های عزاداری مبالغه نیست. ارکان این هیات‌ها چه کسانی هستند؟ همین جوانان می‌روند که هیات‌ها را سامان می‌دهند و بعد در ماه صفر و در راهپیمایی اربعین حسینی را در پیش داریم. حداقل یک بار هم که شده در راهپیمایی اربعین شرکت کنید، ۱۵۰۰ عمود از نجف تا کربلا را پیاده و با عشق می‌روند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: عشق به اهل بیت تمام شدنی نیست. پیامبر اکرم فرمود: شهادت حسین آنچنان حرارتی در دل‌ها ایجاد می‌کند که خنک شدنی نیست.

مردم با حضور پای صندوق رای توطئه دشمن را خنثی کردند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تشکر و سپاس از مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، گفت: در ۵۰ روز مدیریت ایشان معرکه کردند. خللی در کاری ایجاد نشد و مملکت را به خوبی اداره کردند. این نقش ولایت فقیه است که امام خمینی راحل فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند.

وی افزود: خداوند سایه این رهبر بزرگوار را تا ظهور آقا امام زمان بر سر مردم ایران مستدام بدارد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: آنچه مردم ایران در این دو مرحله از انتخابات انجام دادند، برای جهان شگفتی آفرین بود. مردم در دو مرحله صندوق‌های رای را از ۵۵ میلیون رای انباشته کردند. این مردم آفرین دارند و انشالله خدا اعمال ارزشمند مردم را محفوظ بدارد.

وی اظهار داشت: تحریم انتخابات غوغای دست ساز دشمن بود که سعی داشت القای ناامیدی کند. شما رزمندگان، شما مجاهدان فی سبیل الله با حضور خود این توطئه را خنثی کردید.

حتی کسانی که در انتخابات شرکت نکردند از این ملت هستند

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر پایان دوران رقابت و تبلیغات، گفت: بعد از انتخابات که رقابت به پایان رسیده است، دوره رفاقت است. این رشد یک ملت است که انتخابات را با شکوه برگزار می‌کند. نظر و رای با مردم است. مردم رئیس جمهور را انتخاب کردند. همه رقبای گذشته به رئیس جمهور منتخب تبریک گفتند و این نشانه رشد یک ملت است و جا دارد که همه برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کنیم.

آیت‌الله خاتمی خطاب به مسعود پزشکیان، گفت: رئیس جمهور منتخب، فقط رئیس جمهور کسانی که به او رای دادند نیست بلکه رئیس جمهور تمام مردم ایران است چه آنها که به او رای دادند و چه کسانی که به او رای ندادند و حتی کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، آنها هم از این ملت هستند و باید خدمات بایسته قانون اساسی به آنان هم ارایه شود.

وی اظهار داشت: ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب؛ هدیه‌ای از مولا علی برایشان می‌خوانم که در نهج البلاغه، می‌فرمایند اگر کسی بخواهد درست ریاست کند باید سعه صدر داشته باشد، کشور گرایش‌ها و ذوق‌های مختلف دارد که مفید هم هست.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: در پایان از چند گروه تشکر می‌کنم؛ آفرین بر شما مردم که چنیین شکوهمند پای صندوق آمدید، از نامزدهای انتخابات که بازار را گرم کردند، عوامل نظارتی شورای نگهبان که جز قانون مدنظر اینها نبود، عوامل اجرایی وزارت کشور، حافظان امنیت، از رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه ملی که انصافا خسته نباشید دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور منتخب که در اوایل مردادماه برگزار می‌شود، گفت: پس از تنفیذ و تحلیف، رئیس جمهور ۱۵ روز وقت دارد کابینه خود را معرفی کند. ایشان در مکتوبی ۱۸ شاخص بر همکاران خود شمردند، اکثر اینها درست است اما یک شاخصی که بر آن تاکید دارم این است که دعوای دوگانه تعهد و تخصص بعد از ۴۵ سال دوباره باب نشود. بحمدالله در این ۴۵ سال به اندازه کافی متخصص متعهد داریم.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امیر المومنین (ع) گفت: حضرت می‌فرمایند، کسی که توانایی داشته باشد و اعلم به امر خدا باشد. کسی که توان داشته باشد را در جایگاهی که هست قرار دهید. پس معیارها آری اما دوگانه تعهد و تخصص مطلقا به مصلحت کشور نیست.

آیت‌الله خاتمی در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ادامه داد: دیروز ۲۱ تیرماه بود، روزی که رضاخان دستور داد درهای گوهرشاد را بستند و کسانی که در آنجا جمع شده بودند را به گلوله بستند، این است پیشینه حجاب در این کشور. به خانم‌هایی که رعایت حجاب را نمی‌کنند حواسشان باشد که با این صدها شهید طرف هستند و کاری نکند که در فردای قیامت گله اینها را داشته باشند.

وی گفت: پیشینه حجاب فاطمه و زینب است؛ ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است، ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.

انتهای پیام/

نظر شما