شناسهٔ خبر: 67645141 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیران دفاع روسیه و آمریکا بار دیگر گفت و گو کردند

تهران – ایرنا – پنتاگون خبر داد که وزیران دفاع روسیه و آمریکا برای دومین بار در هفته های اخیر تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری هیل به نقل از کنفرانس خبری سابرینا سینگ، معاون دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا، نوشت که لوید آستین در پاسخ به تماس تلفنی همتای روس خود بر "اهمیت حفظ خطوط ارتباطی با مسکو در گرماگرم جنگ اوکراین تاکید کرد. "

هیل نوشت که آستین ۲۵ ژوئن (۵ تیر) نیز با آندری بلوسوف گفت و گو کرده بود. پیش از آن وزیران دفاع آمریکا پس از مارس ۲۰۲۳ دیگر با همتای روس خود تماسی نداشتند. پس از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، تقریباً تمامی خطوط ارتباطی مسکو و واشنگتن قطع شده بود.

هنوز جزئیات بیشتری از این گفت و گو منتشر نشده است.

خبر تماس دو مقام ارشد نظامی آمریکایی و روس در حالی منتشر می شود که اجلاس سه روزه ناتو به تازگی در واشنگتن برگزار شد و اتهام زنی های کشورهای عضو علیه روسیه و انتشار اخباری در مورد استقرار موشک های آمریکایی در خاک آلمان با واکنش کرملین روبرو شده است.

دمیتری پسکوف پنجشنبه شب (۲۱ تیر) هشدار داد که استقرار موشک‌های دوربرد آمریکا در آلمان منجر به جنگ سرد میان روسیه و غرب می‌شود.

سخنگوی کرملین افزود: ما پیوسته در حال حرکت به سمت جنگ سرد هستیم. همه ویژگی‌های جنگ سرد و تقابل مستقیم در حال بازگشت است.

برلین و واشنگتن چهارشنبه (۲۰ تیر) در بیانیه مشترکی اعلام کرده بودند که آمریکا برای نشان دادن تعهد خود به ناتو و دفاع اروپا، استقرار تسلیحات دوربرد در آلمان را در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد.

در این بیانیه مشترک آمده که "استقرار دوره ای تسلیحات" از سوی آمریکا به منظور آماده سازی برای استقرار طولانی مدت چنین قابلیت هایی است که شامل موشک‌های اس ام ۶، موشک های کروز تاماهاوک و سلاح های مافوق صوت می شود که برد بیشتری نسبت به تسلیحات فعلی در اروپا دارند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان پنجشنبه طرح استقرار موشک های دوربرد آمریکا در کشورش را ستود و گفت که این موضوع به طور کامل با راهبرد بازدارندگی آلمان همخوانی دارد.

نظر شما