شناسهٔ خبر: 67645014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش‌سوزی ارتفاعات شالان دالاهو مهار شد

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار دالاهو گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات سخت‌گذر «شالان» در منطقه «ریژاو» این شهرستان در غرب کرمانشاه با تلاش جهادی مردم و عوامل‌ امدادی پس از ۲۴ ساعت مهار شد.

صاحب‌خبر -

مسعود محنتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض وقوع آتش سوزی در ارتفاعات شالان در منطقه ریژاو این شهرستان فراخوان‌های لازم برای حضور نیروهای امدادی و مردمی و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد صادر شد و بیش از ۳۰۰ نفر از مردم منطقه گهواره با دستگاه های دمنده به همراه نیروهای امدادی به منظور خاموش کردن آتش به سرعت به منطقه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: این آتش سوزی از مراتع ریژاو آغاز و به ارتفاعات شالان سرایت کرد که با تلاش و توان بسیار خوب مردمی و دستگاه های امدادی و مدیریت بحران دالاهو و مشارکت بسیار خوب اهالی منطقه مهار شده و اکنون تحت کنترل بوده و در حال لکه گیری هستیم.

فرماندار دالاهو گفت: به منظور مهار آتش سوزی ۲ دستگاه بالگرد نیز در منطقه استقرار یافت که یک دستگاه آن به منظور هلی برد نیروها به کارگیری شد.

او گفت: با وجود اعزام نیروهای انسانی برای مهار آتش اما شرایط منطقه به گونه ای بود که کار را برای اطفای حریق سخت کرده و حضور نیروهای مردمی به سختی انجام گرفت که با استقرار بالگرد هلی برد نیروها قوت گرفت.

محنتی با بیان اینکه میزان خسارت وارده به این ارتفاعات مشجر توسط کارشناسان برآورد و سپس اطلاع رسانی می شود، ادامه داد: از تمام گردشگران و اهالی منطقه درخواست دارم تا از روشن کردن آتش در طبیعت با توجه به پوشش گیاهی منطقه خودداری کرده و نکات ایمنی را را رعایت کنند تا شاهد حوادث جبران ناپذیر به طبیعت و تخریب منطقه نباشیم.

دالاهو در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده که دارای ۱۵۵ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۵۴ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و چهار هزار هکتار باغ لیت که عمده باغات این شهرستان در منطقه ریجاب واقع است.

نظر شما