شناسهٔ خبر: 67644697 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

شافعی:

سبک بازی پرسپولیس به اسپانیا نزدیک است

مهر

کارشناس فوتبال گفت: اگر مدیران باشگاه پرسپولیس مطابق با سیاست های گاریدو پیش بروند، پرسپولیس موفق خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس پس از قهرمانی در فصل بیست و سوم شرایط خوبی را تجربه نکرد. ابتدا «اوسمار ویه‌را»حاضر به تمدید قرارداد با سرخ‌ها نشد و پس از آن علیرضا بیرانوند دروازه‌بان این تیم قرارداد خود را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد.

پرسپولیس تاکنون خریدی در بازار نقل و انتقالات نداشته و مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، عیسی آل کثیر و فرشاد فرجی قراردادهای خود را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرده‌اند و محمدحسین کنعانی زادگان نیز در مذاکره با مدیران باشگاه حضورش در پرسپولیس را برای فصل آینده قطعی کرده است.

محمود شافعی پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با وضعیت این تیم اظهار داشت: پس از تعطیلی مسابقات به دلیل نداشتن سرمربی روند فعالیت باشگاه در نقل و انتقالات به تأخیر افتاد. بیشتر زمان مدیران برای انتخاب《خوان کارلوس گاریدو》سپری شد و اکنون هم باید مطابق نظر او اقدام به جذب بازیکن کنند.

سبک بازی پرسپولیس به اسپانیا نزدیک است/کارنامه گاریدو ضعیف نیست

پرسپولیس هنوز فرصت طلایی نقل و انتقالات را از دست نداده است

او ادامه داد: جدایی بازیکنان از پرسپولیس مشکلی برای تیم ایجاد نمی‌کند به شرطی اینکه نفراتی که جایگزین آنها می‌شوند دارای عملکرد به مراتب بهتری از بازیکنان جدا شده داشته باشند. پرسپولیس هنوز زمان طلایی نقل و انتقالات را از دست نداده است و مدیران به دنبال ایجاد شرایطی هستند تا در بازار نقل و انتقالات قیمت‌های نجومی بازیکنان شکسته شود.

سبک بازی پرسپولیس به اسپانیا نزدیک است/کارنامه گاریدو ضعیف نیست

گاریدو کارنامه ضعیفی ندارد

کارشناس فوتبال در خصوص حضور گاریدو در ایران و اینکه در فصل گذشته مربیان اسپانیایی عملکرد خوبی را نداشتند و خیلی زود از باشگاه‌های لیگ برتری کنار گذاشته شده‌اند، گفت: نمی‌شود خیلی زود در مورد عملکرد گاریدو نظر داد و این مورد که مربیان اسپانیایی گذشته در ایران موفق نبوده‌اند و همین موضوع در روند کاری گاریدو نیز تأثیر خواهد گذاشت را هم قبول ندارم. خیلی از مربیان ایتالیایی هم موفق نبوده‌اند اما این دلیل نمی‌شود که بگوییم مربیان ایتالیایی عملکرد بدی دارند. سبک بازی پرسپولیس به فوتبال اسپانیا نزدیک است و باید دید گاردیو چگونه کارهای تاکتیکی خود را در پرسپولیس اجرا خواهد کرد.

او تصریح کرد: گاریدو در تیم‌هایی که هدایت آنها را بر عهده داشته توانسته عنوان قهرمانی هم کسب کند و به نظرم مربی ضعیفی نیست و اگر سیاست جذب بازیکنان با تفکرات او همخوانی داشته باشد گاریدو در پرسپولیس موفق خواهد شد.

نام پرسپولیس از همه بازیکنان بزرگ‌تر است

شافعی درباره تأثیرگذاری بازیکنان جدا شده از پرسپولیس در روند این تیم گفت: سه خط دروازه، دفاع و هافبک نقش خیلی پررنگی در موفقیت یک تیم دارند و جدایی بازیکنان در تیم تأثیر خواهد گذاشت اما نباید فراموش کنیم که نام پرسپولیس بزرگ‌تر از نام همه بازیکنان است. بازیکنان معمولی با حضور در دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران تبدیل به یک ستاره می‌شوند. خیلی از بازیکنان در تیم‌های دیگر عملکرد خوبی داشتند و اگر این نفرات جذب پرسپولیس شوند خللی در تیم ایجاد نمی‌شود.

سبک بازی پرسپولیس به اسپانیا نزدیک است/کارنامه گاریدو ضعیف نیست

با پرورش یک بازیکن لیگ یکی جای خالی اسماعیلی فر پُر می شود

او تاکید کرد: به نظرم نبود اسماعیلی فر اصلاً به تیم ضربه نمی‌زند و با پرورش یک بازیکن لیگ یکی می‌شود جای او را پُر کرد. همچنین مهدی ترابی هم تفاوت آن‌چنانی با دیگر وینگرهای لیگ برتری ندارد. در رابطه با بیرانوند به نظرم با جذب یک گلر خارجی باکیفیت در کنار امیررضا رفیعی مشکل خط دروازه پرسپولیس نیز حل خواهد شد.

نظر شما