شناسهٔ خبر: 67644570 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ثبت ۱۰ زلزله در دو استان کرمان و خوزستان؛ سردشت با زلزله ۳.۳ لرزید

در هفته گذشته استان خوزستان با ۵ زمین‌لرزه و استان کرمان با ۵ زلزله لرزیدند، ضمن آنکه دو زلزله ۳.۳ و ۳ در استان سیستان‌و‌بلوچستان به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

در هفته گذشته در استان خوزستان زلزله‌های متعددی رخ داد که شامل قلعه خواجه با زلزله ۲.۵، سالند استان خوزستان با زلزله ۲.۹ و ۲.۵؛ جایزان با زلزله ۲.۶ و میداود با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ می‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین استان کرمان با زلزله‌های ۳.۴ در کهنوج، ۳.۳ در قلعه گنج، ۲.۹ در راور، ۳.۶ در خانوک و ۲.۵ در هجدک لرزید.

همچنین سردشت استان آذربایجان غربی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ و سرجنگل استان سیستان و بلوچستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ و نصرت آباد این استان با زلزله‌های ۳.۱ و ۲.۸ لرزیدند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۶ تیر

در چرام استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۹ رخ داد.

یکشنبه ۱۷ تیر

در قلعه خواجه استان خوزستان زلزله ۲.۵ رخ داد.

در کهنوج استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۹ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۷ کیلومتری کهنوج، ۳۰ کیلومتری بلوک و ۳۰ کیلومتری رودبار این استان بوده است.

قلعه گنج استان کرمان نیز با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۳ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۲۵ کیلومتری قلعه گنج، ۳۵ کیلومتری رودبار و ۴۱ کیلومتری کهنوج این استان به ثبت رسید.

سردشت استان آذربایجان غربی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۷ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۲ کیلومتری سردشت، ۲۳ کیلومتری میر آباد و ۲۶ کیلومتری خلیفان این استان گزارش شد.

دوشنبه ۱۸ تیر

حصارگرمخان استان خراسان شمالی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۸ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲۳ کیلومتری حصارگرمخان، ۲۵ کیلومتری بجنورد و ۲۶ کیلومتری اسفراین این استان گزارش شد.

در بیارجمند استان سمنان زلزله ۲.۶، در راور استان کرمان زلزله ۲.۹ و در جم استان بوشهر زلزله ۲.۸ رخ داد.

سرجنگل استان سیستان و بلوچستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۲۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۶۶ کیلومتری سرجنگل استان سیستان و بلوچستان و ۸۲ کیلومتری فهرج و ۸۳ کیلومتری محمدآباد ریگان استان کرمان گزارش شد.

سه‌شنبه ۱۹ تیر

در چالان چولان استان لرستان زلزله ۲.۵، در نصرت‌آباد استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۸، در جزیره خارک استان بوشهر زلزله ۲.۶ و در دیهوک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷ رخ داد.

محمله استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۷ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۵ کیلومتری محمله، ۲۵ کیلومتری اسیر و ۳۱ کیلومتری گله‌دار این استان به ثبت رسید.

خانوک استان کرمان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۱ کیلومتری خانوک، ۱۵ کیلومتری زرند و ۲۷ کیلومتری هجدک این استان بوده است.

چهارشنبه ۲۰ تیر

در طرود استان سمنان زلزله ۲.۶ و در سالند استان خوزستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

پنج‌شنبه ۲۱ تیر

در اردکان استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به ثبت رسید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۴ کیلومتری اردکان، ۳۱ کیلومتری مصیری و ۳۴ کیلومتری نورآباد این استان بوده است.

در جایزان استان خوزستان زلزله ۲.۶، در سالند استان خوزستان زلزله ۲.۵ و در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

بهاباد استان یزد با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۹ کیلومتری بهاباد و ۸۵ کیلومتری ساغند استان یزد و ۹۲ کیلومتری کوهبنان استان کرمان گزارش شد.

نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز آن در ۲۸ کیلومتری نصرت‌آباد، ۹۵ کیلومتری زاهدان و ۱۰۷ کیلومتری سفیدآبه این استان گزارش شد.

جمعه ۲۲ تیر

اردکان استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید.

میداود استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۷ کیلومتری زمین را تجربه کرد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۱ کیلومتری میداود، ۱۴ کیلومتری باغ ملک و ۱۵ کیلومتری صیدون این استان بوده است.

ورزقان استان آذربایجان شرقی با زلازله ۲.۶ و چرام کهگیویه و بویراحمد با زلزله ۲.۷ لرزیدند.

نظر شما