شناسهٔ خبر: 67644506 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

۱۳ ژوئیه روز جهانی سیب‌‌زمینی سرخ‌ کرده/ خوراکی محبوب و زیان‌آور!

این غذا زیاد برای سلامتی مفید نیست اما محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد و امروز خوردن آن به همه توصیه نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

محققان می‌گویند مصرف سیب‌زمینی سرخ کرده در طول بارداری، نوزاد را به خطر می‌اندازد. بررسی‌های آنها ثابت کرده که مصرف سیب‌زمینی سرخ کرده در دوران بارداری برای رشد جنین بسیار مضر است و منجر به کاهش وزن او در زمان تولد می‌شود. به گفته آنها آکریل آمید یک ماده شیمیایی موجود در نشاسته‌های فرآوری شده مثل سیب‌زمینی سرخ شده، نان و چیپس است و خانم‌هایی که میزان بالایی آکریل آمید مصرف می‌کنند، نوزادان کم‌وزنی به‌دنیا می‌آورند. به گزارش ایسنا، در این مطالعه مشخص شد مادرانی که در دوران بارداری از این ماده استفاده کرده بودند، نوزادانشان ۱۳۲ گرم سبک‌تر و سرشان ۳۳/۰ سانتی‌متر کوچک‌تر از دیگر نوزادان بوده است. محققان معتقدند کاهش وزن هنگام تولد عامل خطری برای ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در سال‌های اولیه کودکی است و پیامدهایی همچون کاهش قد، افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت نوع ۲ و پوکی استخوان در طول عمر را به همراه دارد.

۱۳ ژوئیه روز جهانی سیب‌‌زمینی سرخ‌ کرده/ خوراکی محبوب و زیان‌آور!

بهترین روش مصرف سیب‌زمینی

به عنوان یک سبزی نشاسته‌ای سیب زمینی به خوبی با پروتئین و یک سبزی غیر نشاسته‌ای ترکیب می‌شود و با یکدیگر یک وعده غذایی متعادل را تشکیل می‌دهند. باقی گذاشتن پوست روی سیب زمینی هنگام پخت نیز باعث افزوده شدن فیبر اضافی به رژیم غذایی تان می‌شود. می‌توانید با پختن سیب زمینی به روش‌های مختلفی از آن لذت ببرید.

جوشاندن و جوشیدن

از یک وعده غذایی مغذی با ماهی سالمون با سیب زمینی و سس ترب لذت ببرید و این کار را از طریق جوشاندن سیب زمینی تا هنگام نرم شدن آن انجام دهید.

بخارپز کردن

بخار پز کردن سیب زمینی به سادگی تا زمانی که نرم شود (حدود ۱۵ دقیقه) یک طعم خوشمزه ایجاد می‌کند. گیاهان و ادویه‌ها را برای طعم بیش‌تر اضافه کنید.

برشته کردن

استفاده از فر برای برشته کردن سیب زمینی به تنهایی یا با کلم بروکسل آن را به گزینه‌ای ایده آل برای همراهی با غذای شما تبدیل می‌کند.

نظر شما