شناسهٔ خبر: 67644479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام تسلیت شخصیت‌های نظام در پی ارتحال حاج سید جواد حجازی

همدان-ایرنا- شخصیت‌های عالی رتبه نظام و مقامات سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه‌ ارتحال حاج سید جواد حجازی مبارز انقلابی و یار دیرین امام و رهبر و پدر شهیدان جعفر و باقر حجازی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، حاج سید جواد حجازی پدر شهیدان سید جعفر و محمدباقر حجازی و از یاران دیرین امام و رهبری و مدیرعامل موسسه دارالایتام مهدیه روز گذشته در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم حجازی از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی به شمار می رفت و بیشتر عمر پربرکت خود را صرف خدمت به کودکان بی سرپرست کرده بود.

پیام تسلیت شخیصت های نظام در پی ارتحال حاج سید جواد حجازی

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب

متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سیدعلی‌اصغر حجازی دامت توفیقاته درگذشت پدر بزرگوار جنابعالی، مومنِ مجاهدِ صادق و ابوالشهیدین مرحوم آقای حاج سیدجواد حجازی رحمة‌الله‌علیه را به شما و والده‌ گرامی و اخوان محترم و دیگر بازماندگان و دوستان و همکاران آن مرحوم تسلیت عرض می کنم.

مجاهدت های پیش از انقلاب و خدمات گسترده و مداوم ایشان در دوران جمهوری اسلامی، حسنات ارزشمندی است که رحمت و مغفرت الهی را نصیب آن مرحوم خواهد کرد بمنّه و فضله. سیدعلی خامنه‌ای

پیام تسلیت شخیصت های نظام در پی ارتحال حاج سید جواد حجازی

پیام تسلیت رئیس جمهور منتخب

مسعود پزشکیان در پیامی درگذشت پدر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اصغر حجازی را به وی و خانواده محترم تسلیت گفت.

وی در پیامی با تسلیت درگذشت پدر قائم مقام دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، از درگاه خداوند رحمان برای آن اسوه فداکاری و استقامت که همه زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب و انجام فعالیت‌های خیر و عام المنفعه در موسسه خیریه دارالایتام مهدیه کرد و تا آخرین لحظات عمر مروج و مدافع آرمان‌های والای شهیدان بود، رحمت واسعه الهی و همنشینی با فرزندان شهیدش را مسئلت دارم.

پیام تسلیت سرپرست ریاست جمهوری

سرپرست ریاست جمهوری در پیامی درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی، جانشین دفتر مقام معظم رهبری را به وی، خانواده محترم و عموم بازماندگان معزز تسلیت گفت.

محمد مخبر در پیامی با تسلیت درگذشت ابوی حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اصغر حجازی و پدر شهیدان والامقام سید جعفر و سید باقر تصریح کرد: این انسان وارسته و مبارز در کنار فعالیت‌های مبارزاتی و انقلابی و تقدیم ۲ فرزند دلیر خود در مسیر سربلندی و آزادگی کشور، با انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و خیرخواهانه از جمله سرپرستی کودکان بی‌سرپرست در موسسه خیریه دارالایتام مهدیه، زندگی پربرکت خود را وقف خدمت به اسلام و مردم نمود و با صبوری به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و نام و یادی نیک و ماندگار از خود بر جا گذاشت.

پیام تسلیت شخیصت های نظام در پی ارتحال حاج سید جواد حجازی

پیام تسلیت روسای قوه مقننه و قضاییه

همچنین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، علی طیب نیا وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا فرزین رئیس‌ کل بانک مرکزی، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه هر یک با صدور پیام های جداگانه ارتحال حاج سید جواد حجازی پدر شهیدان جعفر و باقر حجازی را تسلیت گفتند.

آیین تشییع پیکر پاک این یاور دیرین امام و رهبری، روز گذشته بعد از اقامه نماز جمعه با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر سرپرست رییس جمهوری، پرویز فتاح رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و حمیدرضا حاجی بابایی نایب رییس اول مجلس و مسوولان استانی از محل حسینیه امام‌خمینی(ره) شهر همدان برگزار شد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی‌فقیه در استان و علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان نیز در پیام مشترکی ضمن تسلیت در پی درگذشت اباالشهداء و الایتام مرحوم حاج سیدجواد حجازی پدر بزرگوار شهیدان سیدجعفر و سیدباقر حجازی، از شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و از مؤسسین دارالایتام مهدیه همدان، امروز شنبه ۲۳ تیرماه را در استان همدان عزای عمومی اعلام کردند.

نظر شما