شناسهٔ خبر: 67644444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

شگرد خاص باند تبهکاری برای زورگیری از گردشگران

با دستگیری سرکرده عاملان زورگیری از گردشگران عرب زبان در مشهد، شگرد تبهکاران مخوف برای جلب اعتماد طعمه‌ها لو رفت.

صاحب‌خبر -
شگرد خاص باند تبهکاری برای زورگیری از گردشگران
کد خبر: 667096
|
۱۴۰۳/۰۴/۲۳ ۰۸:۴۵:۱۵

با دستگیری سرکرده عاملان زورگیری از گردشگران عرب زبان در مشهد، شگرد تبهکاران مخوف برای جلب اعتماد طعمه‌ها در حالی لو رفت که آنها آخرین طعمه خود را با چشم های بسته به درخت توت طناب پیچ کرده بودند.

به گزارش روزنامه خراسان، ماجرای تبهکاران مخوف از چند روز قبل هنگامی آغاز شد که جوان 35 ساله عرب زبان برای خرید ادکلن به یکی از مراکز تجاری در بولوارشهید مفتح مشهد رفت. او پس از خرید کالا در حالی اسکناس های ایرانی را از لابه لای دلارهای خود بیرون کشید که دو چشم پلید به دستان «زیادخلف»دوخته شده بود. در همین حال گوشی تلفن خریدار 35ساله به صدا درآمد اما لحظاتی بعد گفت وگوی تلفنی به طور اتفاقی قطع شد. این بهترین فرصت برای تبهکار مخوف بود که چشم از طعمه خود بر نمی داشت. او که با زبان عربی سخن می گفت به «زیادخلف» نزدیک شد و با چرب زبانی خاصی به او فهماند که گوشی تلفن او باید رجیستر شود تا به راحتی بتواند مکالمه تلفنی داشته باشد اما برای آن که پول زیادی به تعمیرکاران ندهد بهتر است به همراه او به جایی برود که مهارت زیادی برای رجیستری گوشی دارد!مرد عرب زبان هم که با دیدن جوانی که به زبان مادری او سخن می گفت بسیار خوشحال شده بود،به تبهکار پلید اعتماد کرد. دقایقی بعد جوان مکار که خود را «صالح»معرفی می کرد با یکی از همدستانش به نام «علی»تماس گرفت و از او خواست برای دستبرد به دلارهای گردشگر مذکور به محل قراربیاید.

طولی نکشید که «علی»از راه رسید و آن ها «زیادخلف»را حدود یک ساعت در خیابان های تاریک شهر چرخاندند و سپس به طرف بولوار رسالت در حاشیه شهر به راه افتادند. حدود ساعت 23 بود که به انتهای رسالت 120 رسیدند و در بیابان های منطقه توقف کردند. مرد عرب زبان در حالی متوجه ماجرا شد که دیگر چاره ای جز عمل به خواسته تبهکاران مخوف نداشت چرا که تیغه سرد چاقو را زیر گلوی خود احساس می کرد. مجرمان خطرناک با تهدید به مرگ طعمه خود،جوراب هایشان را بیرون آوردند و با گره زدن دو لنگه به یکدیگر ،چشم های «زیادخلف»را بستند و بعد از آن که وی را کنار تنه درخت توت حاشیه جاده خاکی نشاندند، با یک رشته طناب او را به درخت طناب پیچ کردند.بنابرگزارش روزنامه خراسان، التماس های مرد35 ساله که به شدت ترسیده بود نیز فایده ای نداشت. تبهکاران بی رحم هزار و400دلار آمریکایی،3میلیون تومان وجه نقد،گوشی تلفن و مدارک شناسایی وی را در حالی سرقت کردند که تنها گذرنامه او را کنار درخت توت انداختند و از محل متواری شدند. در تاریکی نیمه شب فریادهای این طعمه جوان هم به جایی نمی رسید تا این که حدود یک ساعت بعد از این ماجرا ،مردی رهگذر صدای جوان عرب زبان را شنید و به سوی اورفت که وحشت زده کمک می طلبید. مرد رهگذر بی درنگ دست ها و چشم های او را گشود و زمانی که متوجه ماجرای زور گیری شد او را تا ابتدای بولوار رسالت رساند که با پلیس تماس بگیرد اما مال باخته به سمت هتل محل سکونتش رفت و سپس ماجرا را به پلیس گزارش داد.

با توجه به اهمیت جرایم مهمه در خراسان رضوی، بلافاصله با تاکید و دستورات صریح سردار سرتیپ دوم احمدنگهبان(جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی)گروهی از افسران زبده دایره تجسس کلانتری مهرگان ،عملیات ردزنی و شناسایی زورگیران را آغاز کردند.از سوی دیگر حساسیت این رخداد مجرمانه که موجب نگرانی برخی از گردشگران می شد، به جایی رسید که گروه عملیاتی پلیس با هدایت مستقیم سرهنگ هاشم کریمی (رئیس کلانتری مهرگان)به دو شاخه عملیاتی و اطلاعاتی تقسیم شدند و بی درنگ تجزیه و تحلیل کارشناسی را در دستو کار قراردادند. آن ها در اولین مرحله از عملیات تخصصی به سراغ دوربین های مداربسته مرکز تجاری رفتند و در حالی جوان تبهکار را چهره زنی کردند که متصدی ادکلن فروشی مدعی شد جوان مذکور با او نسبتی ندارد و همان روز به طور اتفاقی برای نوشیدن چای به فروشگاه وی رفته بود اما در عین حال او خود را با نام جعلی «صالح»معرفی کرده است در حالی که وی «مهرداد»نام دارد.

با مشخص شدن چهره و هویت واقعی سرکرده تبهکاران مخوف، بی درنگ عملیات دستگیری وی با بهره گیری از تجربیات ارزنده سردار نگهبان وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای انتظامی موفق شدند مخفیگاه او را در بولوار شهید کشمیری شهرک مهرگان شناسایی کنند.ساعتی بعد گروه رصدهای اطلاعاتی رشته کار را به دست گروه عملیاتی سپردند و بدین ترتیب نیروهای دایره تجسس در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم 25ساله را به دام انداختند و در بازرسی از طبقه دوم ساختمان مسکونی همه اموال و دلارهای سرقتی متعلق به مال باخته عرب زبان را کشف کردند.

از سوی دیگر با انتقال این تبهکار پلید به مقر انتظامی،تحقیقات پلیس برای دستگیری همدست وی در حالی ادامه یافت که بررسی ها نشان داد جرایم زورگیری و سرقت های دیگری نیز توسط این متهم خطرناک انجام شده است. بنابراین متهم مذکور در بازجویی های فنی به چند فقره سرقت از گردشگران عرب زبان نیز اعتراف کرد وگفت: پدرم به جرم سرقت در زندان یکی از شهرهای شمال کشور تحمل کیفر می کند و من هم در دوره های آموزشی زبان عربی شرکت کردم تا بتوانم از این طریق با اتباع عرب زبان ارتباط برقرارکنم اما خودم اهل تبریز هستم.گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است بررسی های بیشتر درباره جرایم احتمالی دیگر تبهکاران مذکور در حالی ادامه دارد که جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی به افرادی که در پوشش مترجم یا راهنما به اموال گردشگران داخلی وخارجی دستبرد می زنند،با قاطعیت هشدار داد با توجه به این که سرقت از اتباع خارجی موجب صدمات امنیتی و اقتصادی به کشور می شود،پلیس بدون وقفه و به طور شبانه روزی این گونه پرونده ها را تا دستگیری مجرمان پیگیری می کند .

سرتیپ دوم احمدنگهبان تصریح کرد:مجرمان یقین بدانند که به هیچ وجه راهی برای گریز از چنگ پلیس نخواهند داشت چرا که این گونه پرونده ها در ردیف جرایم مهمه قرار دارد و نیروهای انتظامی با بسیج همه امکانات و بهره گیری از فناوری های نوین پلیسی به رصدهای اطلاعاتی می پردازند و متهمان تحت تعقیب را در هر نقطه ای از کشور به دست عدالت خواهند سپرد که مجازات سختی نیز در انتظار آن هاست.

 

برچسب‌ها:

نظر شما