شناسهٔ خبر: 67644080 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

در جلسه شورای عالی بورس چه گذشت/ موضوع سهام عدالت بررسی شد

اقتصادنیوز: بررسی چالش‌های برگزاری مجامع سرمایه‌گذاری‌های استانی سهام عدالت، تکمیل اعضای کارگروه سهام عدالت و گزارش شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد پرداختهای صورت گرفته به شرکتهای تعاونی سهام عدالت در جلسه شورای عالی بورس بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، دویست و شصت و چهارمین جلسه شورایعالی بورس و اوراق بهادار به ریاست دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجید عشقی رییس شورای عالی بورس گزارشی تحلیل از وضعیت بازار سرمایه کشور به اعضای حاضر در جلسه ارائه کرد و در ادامه نیز گزارشی از عملکرد حسابرسان معتمد سازمان بورس و تهیه سند تحول حسابرسی در بازار سرمایه ارائه شد.

بررسی درخواست بانک مرکزی در خصوص معافیت از ثبت اوراق مرابحه ارزی و همچنین بررسی برخی چالش های برگزاری مجامع عمومی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از دیگر موضوعاتی بود که در دستور کار جلسه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار قرار داشت که در خصوص آنها تصمیم گیری شد.

خبر مرتبط
سه مرحله‌ای شدن پرداخت سود سهام عدالت/ این سه شرکت سود این سهام را بلوکه کردند

اقتصادنیوز: زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در حالی کماکان نامشخص است که سه شرکت همچنان سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ خود را به ارزش ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت نکرده‌اند.

همچنین تکمیل اعضای کارگروه سهام عدالت، بررسی گزارش شرکت سپرده گذاری مرکزی در مورد پرداخت های صورت گرفته به شرکتهای تعاونی سهام عدالت و بررسی درخواست بانک صنعت و معدن در خصوص تاسیس شرکت تامین سرمایه از دیگر مواردی بود که در نشست مذکور مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شد.

در بخش دیگری از جلسه شورای عالی بورس و اوراق بهادار درخواست بانک سپه در خصوص انتقال خارج از ساعت سهام بیمه حکمت صبا به گروه حکمت ایرانیان، وصول برخی اظهارنامه های قضایی مرتبط با شورای عالی بورس و آخرین وضعیت سامانه های معاملات و پس از معاملات بومی مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شد.

خبر مرتبط
مسیر صعب‌العبور واریز سود سهام عدالت برای سهامداران/قولی که عملی نشد

اقتصادنیوز: با وجود گذشت چهار ماه از سال 1403 اما به دلیل تخلف 2 شرکت بورسی، هنوز سود سهام سهامداران واریز نشده است.

نظر شما