شناسهٔ خبر: 67643959 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

اختلاف عمیق نتانیاهو با رئیس موساد درباره مذاکره با حماس

مواضع سختگیرانه نتانیاهو در مذاکره با حماس باعث ایجاد شکاف عمیق در سرزمین‌های اشغالی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، اختلافات در میان مقامات ارشد صهیونیست درباره رسیدن به توافق با جنبش مقاومت فلسطین (حماس) برای استقرار صلح در غزه و تبادل اسرا به شدت عمیق است.

رسانه‌های صهیونیست به نقل از منابع آگاه از دیدگاه‌های مخالف جدی میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیوید بارنیا، رئیس سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) که مسئول مذاکرات صلح با حماس است، خبر می‌دهند.

منابع صهیونیست که نخواستند نامشان فاش شود، می‌گویند: نتانیاهو به شدت مواضع خود را در مذاکرات سخت‌تر کرده است. این در حالی است که وی در حال حاضر تقریباً به تنهایی در حال پیشبرد روند مذاکرات است.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: رئیس موساد با مواضع جدید نتانیاهو در روند مذاکرات موافق نیست و از برنامه‌های وی حمایت نکرده است.

یدیعوت آحارانوت در گزارشی تأیید کرد نتانیاهو و بارنیا درباره مذاکرات با حماس با یکدیگر ملاقات نکرده و درباره چارچوب مذاکرات با هم سخن نمی‌گویند.

دلیل اصلی اختلافات اکنون به سخت‌تر شدن مواضع نتانیاهو باز می‌گردد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از حزب راستگرای لیکود است درخواست‌های سختگیرانه ای، چون ادامه کنترل گذرگاه رفح توسط نظامیان صهیونیست را دارد که این امر می‌تواند به شکست مذاکرات منجر شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما