شناسهٔ خبر: 67643506 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

محاکمه عاملان فرار هالیوودی یک جنایتکار از بیمارستان/ 4 متهم ردیف اول، محارب تشخیص داده شدند

یکی از روزهای اردیبهشت سال گذشته جوانی به نام یاسر در یکی از محله‌های پایتخت با چند نفر درگیر شد. دعوا به‌دلیل مسائل طایفه‌ای و فامیلی رخ داده بود و در جریان این درگیری دسته‌جمعی، چند نفر با ضربات چاقو زخمی و روانه بیمارستان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، یاسر هم یکی از مجروحان این درگیری بود که در بیمارستانی در پایتخت بستری شد.او یک مجرم سابقه‌دار در زمینه سرقت منزل بود که باندی مخوف را اداره می‌کرد و با همدستی آنها به خانه‌های اعیانی در پایتخت دستبرد می‌زد؛ به همین دلیل وقتی به هوش آمد فکر فرار از بیمارستان به سرش زد.

روزنامه همشهری نوشت: وی از بیمارستان با برادرانش تماس گرفت و از آنها کمک خواست. پس از این تماس بود که برادران یاسر با همدستی چند نفر دیگر، نقشه فرار هالیوودی یاسر از بیمارستان را عملی کردند. ابتدا 3نفر از برادران یاسر و دوستانش به اطراف ساختمان بیمارستان رفتند تا نقشه آنجا را بررسی کنند. آنها راه‌های ورود و خروج را چک کردند و برای اجرای نقشه نهایی آماده شدند.
چند روز بعد، برادران یاسر و دوستانشان نقشه فرار را عملی کردند. آنها راهی بیمارستان شدند و ابتدا اقدام به تیراندازی هوایی کردند تا وحشت به دل کارکنان بیندازند. سپس خود را به اتاقی رساندند که یاسر در آنجا بستری بود و با تهدید سرباز محافظ و ضرب و شتم وی، دستبند متهم را شکستند و او را با خود از بیمارستان خارج کردند.

ورود پلیس
دقایقی از فرار هالیوودی متهم از بیمارستان گذشته بود که گزارش این حادثه هولناک به پلیس پایتخت اعلام شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را در این پرونده حساس آغاز کردند. آنها با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند تمامی متهمان این پرونده را شناسایی و بعد از 4ماه، آنها را در شهرهای مختلف کشور دستگیر کنند.


اتهام سنگین
این پرونده که درمجموع 13متهم دارد در شعبه اول بازپرسی دادسرای ویژه سرقت در حال رسیدگی بود. بازپرس اکبری پس از آنکه تحقیقات در این پرونده تکمیل شد، آخرین دفاعیات متهمان را در پرونده ثبت کرد و آنها را به زندان فرستاد.
از سوی دیگر استفاده متهمان از سلاح گرم برای فراری دادن تبهکار از بیمارستان و اقدام به تیراندازی هوایی، ایجاد رعب و وحشت و سلب امنیت در بین مردم سبب شد تا برای 4متهم اصلی پرونده قرار نهایی اتهام محاربه صادر شود.
همچنین برای متهمان دیگر این پرونده که در سرقت‌های منزل مشارکت داشتند و در تهیه سلاح و فراری دادن تبهکار از بیمارستان به متهمان اصلی پرونده کمک کرده بودند، اتهام سرقت و همدستی در حمله مسلحانه به بیمارستان درنظر گرفته شد و این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب فرستاده شد تا متهمان به‌زودی پای میز محاکمه بروند.

23302

نظر شما