شناسهٔ خبر: 67643332 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اعلام سیدبندی کشتی آزاد المپیک پاریس

طبق سیدبندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، یونس امامی و رحمان عموزاد مسیر دشواری تا رسیدن به فینال المپیک‌ پاریس در پیش دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، اتحادیه جهانی کشتی با اعلام ۸ نفر برتر رنکینگ اوزان المپیکی کشتی آزاد، نحوه سیدبندی و رویارویی نفرات برتر در رقابت های المپیک را مشخص کرد.
طبق سیدبندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، نفرات اول، چهارم، پنجم و هشتم رنکینگ در بالای جدول مسابقات المپیک در هر وزن قرار می گیرند و نفرات دوم، سوم، ششم و هفتم رنکینگ نیز در سمت دیگر جدول قرار خواهند گرفت. در هر وزن رقابت های کشتی المپیک ۱۶ کشتی گیر حضور دارند.

طبق سیدبندی اعلام شده، ۸ نفر برتر رنکینگ در دور نخست مسابقات المپیک مقابل ۸ کشتی گیر دیگر حاضر در این مسابقات طبق قرعه مبارزه خواهند کرد و صورت برتری، در دور دوم و مرحله یک چهارم نهایی در بالای جدول نفرات اول و هشتم برابر هم قرار می گیرند و نفرات چهارم و پنجم رنکینگ نیز مقابل یکدیگر به میدان می روند.

همچنین در پایین جدول در دور دوم و مرحله یک چهارم نهایی، نفرات دوم و هفتم رنکینگ به مصاف هم می روند و نفرات سوم و ششم نیز برابر هم مبارزه خواهند کرد.

در مرحله نیمه نهایی نیز نفرات اول و چهارم رنکینگ در صورت شکست رقبا به مصاف هم می روند و نفرات دوم و سوم نیز رو در روی یکدیگر قرار می گیرند و طبق این سیدبندی نفرات اول و دوم رنکینگ تا فینال برابر هم قرار نمی گیرند.

۸ نفر برتر رنکینگ در هر وزن المپیکی بر اساس جایگاه و امتیاز کشتی گیران در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۳، مسابقات قهرمانی قاره ای ۲۰۲۴ و مسابقات رنکینگ زاگرب کرواسی و بوداپست مجارستان مشخص شده اند.


*بررسی رقبای آزادکاران ایران در المپیک

کشتی آزاد ایران در وزن ۵۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک‌ پاریس نشد و نماینده ای در این وزن ندارد.


وزن ۶۵ کیلوگرم: قهرمان جهان در مسیر عموزاد برای رسیدن به فینال

در وزن ۶۵ کیلوگرم، رحمان عموزاد دارنده مدال طلای جهان در رده دوم رنکینگ جای دارد. او در صورت برتری در دور نخست مقابل یکی از ۸ کشتی گیر غیر رنکینگ، در دوم مقابل برنده اسلام دودایف کشتی گیر روس آلبانی و دارنده طلای اروپا ۲۰۲۴ و رقیب او در مرحله نخست مبارزه خواهد کرد. اسماعیل موسوکایف کشتی گیر روسی الاصل مجارستان و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ و حاجی علی اف دارنده مدال های نقره و برنز المپیک و ۳ طلای جهان از آذربایجان نیز در سمت جدول عموزاد قرار دارند تا او کار سختی برای رسیدن به نیمه نهایی و فینال داشته باشد.

وزن ۷۴ کیلوگرم: مبارزه سخت یونس امامی و کایل دیک آمریکایی در دور دوم

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی در رده هشتم رنکینگ قرار دارد. امامی در دور نخست با یکی از ۸ کشتی گیر غیر رنکینگ طبق قرعه مبارزه می کند و در صورت برتری برای رسیدن به نیمه نهایی، در سخت ترین و حساس ترین مبارزه خود که می تواند حکم فینال زودهنگام را داشته باشد ،کایل دیک دارنده مدال برنز المپیک و ۴ طلای جهان از آمریکا را پیش رو خواهد داشت.

وزن ۸۶ کیلوگرم: مصاف یزدانی و کشتی گیر روسی یونان در دور دوم

حسن یزدانی چهره شاخص و عنوان دار ایران در رده دوم رنکینگ جای دارد. یزدانی در صورت برتری در دور نخست، در دومین مبارزه به مصاف برنده دارن کوروگلیف کشتی گیر روسی الاصل یونان و دارنده ۲ مدال طلای اروپا و حریفش در دور نخست مبارزه خواهد کرد.مایلس آمینه از سن مارینو یا کشتی گیر مغول حریفان احتمالی یزدانی در نیمه نهایی خواهند بود. آرون بروکس که با شکست دیوید تیلور در انتخابی تیم ملی آمریکا راهی المپیک می شود در بین ۸ نفر برتر رنکینگ حضور ندارد و ممکن است در هر مرحله ای با حسن یزدانی روبرو شود.

وزن ۹۷ کیلوگرم: جای خالی آذرپیرا در بین ۸ نفر برتر رنکینگ

امیرعلی آذرپیرا نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در این رقابت هاست که جایی در بین ۸ نفر برتر رنکینگ ندارد و باید منتظر قرعه او در این رقابت ها باشیم.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: احتمال رویارویی زارع و آکگل در نیمه نهایی


امیرحسین زارع دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک و یکی از بخت های اصلی ایران برای کسب مدال طلای المپیک، تنها کشتی گیر ایران است که در رده نخست رنکینگ قرار دارد. زارع در صورت برتری در دور نخست، در مبارزه دوم به مصاف برنده دنگ از چین و حریفش می رود. طاها آکگل ترک نیز با قرار گرفتن در رده چهارم رنکینگ در سمت جدول زارع قرار دارد و احتمال رویارویی آن ها در نیمه نهایی وجود دارد.


اسامی ۸ نفر برتر رنکینگ المپیکی کشتی آزاد به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم:
۱-استفان میچیچ(صربستان)
۲- ری هیگوچی(ژاپن)
۳- آرسن هاروتونیان(ارمنستان)
۴- میرامبک کارتبای(قزاقستان)
۵- زلیمخان آباکاروف(آلبانی)
۶- امان(هند)
۷- وان هو زو(چین)
۸- عبدالله یف(ازبکستان)

وزن ۶۵ کیلوگرم:
۱- وازگن توانیان(ارمنستان)
۲- رحمان عموزاد(ایران)
۳- اسماعیل موسوکایف(مجارستان)
۴-سباستین ریورا(پورتریکو)
۵- شامیل ممدوف(روسیه)
۶- حاجی علی اف(آذربایجان)
۷- اسلام دودایف(آلبانی)
۸- تولگا اوچیر(مغولستان)

وزن ۷۴ کیلوگرم:
۱- کایل دیک(آمریکا)
۲- توران بایراموف(آذربایجان)
۳- گئورگیوس کوگیومسیدیس(یونان)
۴- دایچی تاکاتانی(ژاپن)
۵- فنگ لو(چین)
۶- تایمراز سالکازانوف(اسلواکی)
۷- باکار ندوم(گینه بیسائو)
۸- یونس امامی(ایران)

وزن ۸۶ کیلوگرم:
۱- عظمت دولتبکوف(قزاقستان)
۲- حسن یزدانی(ایران)
۳- مایلس آمینه(سن مارینو)
۴- جاوریل شاپیف(ازبکستان)
۵- ماگومد رمضان اف(بلغارستان)
۶- بات بیامباسورن(مغولستان)
۷- دارن کوروگلیف(یونان)
۸- هایاتو ایشیگورو(ژاپن)

وزن ۹۷ کیلوگرم:
۱- ماگومدخان ماگومدوف(آذربایجان)
۲- احمد تاج الدین اف(بحرین)
۳- کایل اسنایدر(آمریکا)
۴- ابراهیم چیفتچی(ترکیه)
۵- گیوی ماچاراشویلی(گرجستان)
۶- اریک تیل(آلمان)
۷- علیشر یرگالی(قزاقستان)
۸- زبیگنی بارانوفسکی(لهستان)

وزن ۱۲۵ کیلوگرم:
۱- امیرحسین زارع(ایران)
۲- گنو پتریاشویلی(گرجستان)
۳- میسون پاریس(آمریکا)
۴- طاها آکگل(ترکیه)
۵- دانیل لیگتی(مجارستان)
۶- گئورگی مشویلدیشویلی(آذربایجان)
۷- روبرت باران(لهستان)
۸- ژیوی دنگ(چین)

نظر شما