شناسهٔ خبر: 67642969 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توصیه نماینده مجلس به دولت جدید در خصوص بورس

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت: یکی از عواملی که مانع از تقویت بورس می شود نرخ گذاری دستوری است؛ بنابراین باید دولت جدید، برای تقویت بازار سرمایه تدبیری اتخاذ کند تا قیمت گذاری دستوری کنار گذاشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رحیم زارع درباره راهکارهای تقویت بازار سرمایه گفت: اتفاقاتی که در سالهای گذشته در بورس افتاد، باعث شده انگیزه مردم برای سرمایه گذاری در بورس کم شود؛ بنابراین باید با آسیب شناسی مسائل که در بازار سرمایه اتفاق افتاد اصطاحا طرحی نو در انداخت .

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود:اگر وضعیت اقتصادی کشور اصلاح شود طبیعتا وضعیت بورس نیز تغییر می کند که بدیهی است برای انجام این مهم، باید مجموعه اقدامات و سیاست های هماهنگ انجام شود. بطور مثال با این وضعیت سیستم بانکی نمی توان سرمایه های قابل توجهی به بورس هدایت کرد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: یکی از عواملی که مانع از تقویت بورس می شود نرخ گذاری دستوری است؛ بنابراین باید دولت جدید، برای تقویت بازار سرمایه تدبیری اتخاذ کند تا قیمت گذاری دستوری کنار گذاشته شود.

زارع تاکید کرد: رفع ناترازی های بانکی، ثبات نرخ ارز، حل مشکل کسری بودجه و فراهم کردن شرایط مناسب تولید و صادرات از عوامل مهم برای تقویت بازار سرمایه است. 

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال به نام جهش تولید با مشارکت مردم، یادآور شد: با موافقت نمایندگان بند (س) تبصره 6 قانون بودجه 1403 در زمینه معافیتهای مالیاتی شرکتها در سال جاری تدوام می یابد که چراغ سبزی برای تقویت بورس محسوب می شود در هر صورت با لحاظ نکات مذکور زمینه جذب سرمایه ها حتی سرمایه های خرد مردم در بازار سرمایه فراهم می شود و می توان با استفاده از ظرفیت بورس مردم رای برای جهش تولید مشارکت داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما