شناسهٔ خبر: 67642874 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

جدیدترین اخبار از بازار خودرو

رکود همچنان در بازار خودرو حرف اول را می‌زند. آن‌طور که فعالان بازار خودرو می‌گویند؛ بازار خودرو تقریبا به حالت قفل درآمده است و خرید و فروش چشمگیری در بازار دیده نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

جدیدترین اخبار از بازار خودرو

به‌ گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، بنا با گفته رییس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران، قیمت انواع خودروهای وارداتی، چینی و داخلی در هفته‌های گذشته سیر کاهشی داشته و بازار همچنان در رکود به سر می‌برد.

اسد کرمی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو عنوان می‌کند: در هفته‌های گذشته با باز شدن ثبت سفارش برای خودروهای وارداتی و ارائه دستورالعمل واردات خودروهای جانبازان و خرید و فروش حواله‌های این خودروها قیمت انواع خودرو در بازار سیر نزولی گرفته است.

وی می‌افزاید: این موضوعات قیمت خودروهای وارداتی را به مسیر ریزش با شیب کند سوق داده است و قیمت انواع خودروهای وارداتی در هفته‌های گذشته کاهش حدود ۸ درصدی را تجربه کرده است.

کرمی متذکر می‌شود: در مورد خودروهای چینی همچنان ضعف کیفیت به طور منفی بر میزان تقاضای آنها موثر است و دارندگان این خودروها در تامین قطعات با مشکل روبه‌رو هستند زیرا چینی‌ها به هنگام عقد قرارداد برای ورود این خودروها به ایران اجازه ساخت قطعات را به ایرانی‌ها ندادند و در نتیجه این سیاست امروز ایرانی‌هایی که خودروی چینی دارند در تامین قطعه با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

وی خاطرنشان می‌کند: تنها خودروهای چینی که اکنون در بازار با رویه مطلوبی خرید و فروش می‌شود، تیگو، جک و هایما هستند و بازار دیگر مدل‌های چینی در کل راکد است.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران یادآور می‌شود: خودروهای چینی در هفته‌های گذشته افت ۷درصدی قیمت را تجربه کرده‌اند.

وی همچنین می‌گوید: عرضه خودروهای وارداتی بر بازار خودروهای داخلی نیز تاثیر گذاشته و انواع خودروهای تولید داخل در بازار از ۵ تا ۱۰ میلیون افت قیمت داشته‌اند.

کرمی عنوان می‌کند: بازار کنونی خودرو تقریبا قفل است، خرید و فروش چشمگیری در بازار رخ نمی‌دهد و مردم در انتظار ثبات بازار هستند. دراین شرایط تغییر دولت هم بر رکود بازار و ریزش قیمت‌ها دامن زده است.

نظر شما