شناسهٔ خبر: 67642730 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به سخنان اردوغان در نشست ناتو

تهران- ایرنا- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست ناتو علیه این رژیم گفت که نباید آنکارا عضو این پیمان نظامی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از روسیا الیوم، یسرائیل کاتس در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: نخست باید این نکته را در نظر داشت که اردوغان؛ تو تصمیم گیرنده نیستی!

کاتس همچنین با تکرار اظهارات ضدایرانی مقامات صهیونیست، مدعی شد: ترکیه به عنوان کشوری که حامی حماس و محور شرارت ایران در منطقه است نباید یکی از اعضای یک ائتلاف غربی همانند ناتو باشد.

رئیس جمهور ترکیه پیش تر اعلام کرده بود تا زمانیکه یک صلح همه جانبه و پایدار در فلسطین استقرار نیافته باشد، ترکیه از تلاش‌ها برای همکاری ناتو با (رژیم) اسرائیل حمایت نمی‌کند.

اردوغان گفت: حکومت بنیامین نتانیاهو با سیاست‌های توسعه طلبانه و متهورانه خود نه تنها (رژیم) اسرائیل را به خطر می‌اندازد، بلکه امنیت همه منطقه را تهدید می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه گفته بود که در همه دیدارهای خود در نشست ناتو خواستار توجه به فجایعی شده که به صورت مستمر در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه غزه ادامه دارد.

اردوغان همچنین بر ضرورت همکاری شانه به شانه اعضای جامعه جهانی برای تشکیل دو کشور مستقل براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ تأکید کرده است.

وی در پایان خبر داد که ترکیه دادخواستی علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی دادگستری در لاهه به همراه آفریقای جنوبی تنظیم کرده است.

نشست سران ناتو ۹ تا ۱۱ جولای (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) در واشنگتن برگزار شد.

نظر شما