شناسهٔ خبر: 67642624 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

عربشاهی: تعصب بازیکنان به تیم و هوادار به زیر صفر رسیده/ بازیکنی که دلش با پرسپولیس نیست بهتر است برود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: متاسفانه یک سری از افراد در باشگاه صاحب مقام شدند که یا فوتبالی نیستند و یا اینکه اصلاً در پرسپولیس بازی نکردند.

صاحب‌خبر -

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره خروج برخی بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس، اظهار داشت: ما به عنوان عضو باشگاه پرسپولیس زمانی عمر فوتبالمان را برای این تیم گذاشتیم. بازیکنی بودم که وقتی به پرسپولیس آمدم خودم را گم نکردم و هیچگاه برای تیم محبوبم شرط و شروط نگذاشتم، اما در این دوره و زمانه تعصب از بین رفته و هر بازیکنی خودش را بزرگتر از باشگاه می‌بیند. 

وی ادامه داد: از تیمی به پرسپولیس آمدم که قهرمان جام تخت جمشید شده بود. پیش از اینکه به پرسپولیس بروم برای تیم پاس بازی می‌کردم و افتخارات زیادی را کسب کردم و این بدان معناست که از تیم کوچیکی به پرسپولیس نرسیدم تا خودم را گم کنم. در حالی که الان بیشتر بازیکنان از تیم‌های کوچک و کم نام و نشان به پرسپولیس می‌پیوندند و در پرسپولیس صاحب اسم و رسمی می‌شودن. در این دوره و زمانه افرادی به پرسپولیس می‌آیند که جنبه پول زیاد را ندارند. آن‌ها وقتی پول زیاد را می‌بینند خودشان را گم می‌کنند. خوش به حال نسل ما که به خاطر پول قید تیم محبوبمان را نمی‌زدیم. زمانی به من گفتند به دورتموند بیا و من گفتم که به عشق هوادار نمی‌روم. 

باید روی جوانان زمان بگذارند و آن‌ها را به فوتبال معرفی کنند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با نقل و انتقالات باشگاه پیش از آغاز فصل، تصریح کرد: با رفتن دو یا سه بازیکن پرسپولیس هیچگاه به زمین نخواهد خورد. طی ۱۰ سالی که گذشت پرسپولیس بازیکنان زیادی را مطرح کرد و پس از اینکه آن‌ها صاحب شهرت شدند تیم را رها کردند، اما باشگاه همچنان روی نوار افتخارآفرینی خود ایستاد. یک سری از ایجنت‌ها که تعداد کمی هم هستند باعث می‌شوند تا برخی بازیکنان بیش از حد بزرگ شوند و سپس آن‌ها را به تیم‌ها قالب می‌کنند. همین ایجنت‌ها گاریدو را به پرسپولیس فرستادند و با توجه به کارنامه‌ای که داشت او را سرمربی تیم قهرمان کردند. شاکله تیم تا حدودی به هم ریخته و رضا درویش باید در کنار تمدید قرارداد با بازیکنان، جایگزین خوبی برای بازیکنانی که جدا شدند هم پیدا کند. باید روی جوانان بیشترین وقت را بگذارند و آینده باشگاه را بسازند. 

باشگاه باید مقابل خواسته الوکره ایستادگی کند

عربشاهی با بیان اینکه عبدالکریم حسن بازیکن خوبی است و باید حفظ شود، عنوان کرد: وقتی بازیکنی تا این حد خوب بازی می‌کند و حضورش به نفع باشگاه است چرا نباید تلاش کنیم تا او در تیم بماند؟ عبدالکریم حسن بازیکن بسیار با کیفیتی است و نقش بسیار مثبتی در حملات پرسپولیس داشت. باشگاه باید مقابل خواست الوکره ایستادگی کند، اما اگر حسن دلش با تیم نیست بهتر است او را بدهند و در عوض آن مبالغ خوبی را به حساب باشگاه اضافه کنند تا بتوانیم جانشین خوبی برای او انتخاب کنیم. متاسفانه بازیکنان خارجی به محض اینکه در تیم درخشان ظاهر می‌شوند پس از یک فصل حضور به دنبال خروج از ایران هستند. 

رفیعی بهترین جانشین برای بیرانوند است

وی در ارتباط با نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس پیش از آغاز فصل، متذکر شد: باید یک جانشین خوب برای بیرانوند پیدا کنیم. رفیعی بازیکن جوان و آینده داری است و به نظر من می‌تواند جانشین خوبی برای بیرانوند باشد. خود بیرانوند هم از یک تیم کوچک به پرسپولیس آمد و توسط پرسپولیس شهرت یافت. رفیعی هم به همین صورت می‌تواند در آینده موفق باشد؛ نباید به دنبال نام‌ها برویم. برخی بازیکنان را ایجنت‌ها بزرگ می‌کنند. پیش از حضور در پرسپولیس کسی سعید صادقی را هم نمی‌شناخت و پس از اینکه به جمع سرخ‌پوشان پیوست توانست خود را بزرگ کند. باید جانشین خوبی برای ترابی و اسماعیلی‌فر انتخاب کنند چرا که به جز لیگ برتر و جام حذفی در لیگ نخبگان نیز بازی داریم و باید با دست پر به مصاف حریفان برویم.

بیشترین مدارک جهانی را دارم، اما همچنان خانه نشین هستم

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: اگر عبدالکریم حسن را فروختند باید با پول او بهترین بازیکنان را جذب کنند و اردو‌های مفیدی برای تیم برپا کنند. افراد زیادی عاشق استقلال و پرسپولیس هستند، اما برخی افراد نمی‌خواهند و نمی‌گذارند سرخابی‌ها پیشرفت کنند. چرا از پیشکسوتان برای بدنه باشگاه استفاده نمی‌کنند. متاسفانه یک سری از افراد در باشگاه صاحب مقام شدند که یا فوتبالی نیستند و یا اینکه اصلاً در پرسپولیس بازی نکرده‌اند. برخی پیشکسوتان با وجود اینکه مدارک روز دنیا را دارند خانه نشین شده‌اند. من بالاترین مدارک اروپایی و جهان را دارم و سوالی که دارم این است که چرا با وجود چنین مدارکی باید بیرون از گود بنشینم و یک فرد غیر فوتبالی در باشگاه پرسپولیس صاحب مقام شود؟ یک سری از این افراد حتی خونشان هم قرمز نیست، اما مدیران دوست دارند آن‌ها را در کنار خود داشته باشند. چرا نباید ما باشیم در صورتی که عمر فوتبالی‌مان را برای این تیم گذاشته‌ایم. 

اگر بخواهند خلاف کنند با وجود VAR هم می‌توانند

عربشاهی در پایان با بیان اینکه با وجود کمک داور ویدیویی هم می‌توانند خلاف کنند، خاطرنشان کرد: با آمدن کمک داور ویدیویی نباید منتظر باشیم تا فوتبالمان رشد کند. اگر بخواهند خلاف کنند با وجود VAR هم می‌توانند. اکنون که ۴ هفته ورود کمک داور ویدیویی را به تعویق انداختند قطعاً به دنبال این هستند که چگونه با وجود این تکنولوژی لیگ را مهندسی کنند. مهدی تاج انسان صالح و سالمی است و به حرفی که زده احترام می‌گذارد. اگه او گفته VAR را می‌آورد پس قطعاً می‌تواند بیاورد، اما مقابل افرادی که دست به نابودی فوتبال زدند کم می‌آورد. با این شرایط بعید می‌دانم این تکنولوژی تا پایان فصل نیز به لیگ ایران برسد. امیدوارم شرایط داوری در ایران خوب شود تا همانند سال گذشته اغلب تیم‌ها دچار ضرر نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما