شناسهٔ خبر: 67642475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت وگوی هیات اندونزیایی با هنیه در دوحه

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که هیاتی از اندونزی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دوحه پایتخت قطر دیدار و گفت وگو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، یوسف کالا رئیس شورای مساجد اندونزی و معاون سابق رئیس جمهور این کشور با هنیه رئیس دفتر سیاسی و شماری از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس شورای مساجد اندونزی شهادت شماری از فرزندان، نوه‌ها و بستگان هنیه و شهادت هزاران فلسطینی در نبرد طوفان الاقصی را به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تسلیت گفت.

کالا همچنین بر همبستگی با ملت فلسطین در مقابل کشتارها و جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی تاکید کرد و گفت که ملت اندونزی موضعی ثابت و واضح در قبال فلسطین و آرمان آن دارند.

از سوی دیگر هنیه نیز از مواضع و نقش دیپلماتیک اندونزی، ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه، کمک به درمان مجروحان، برگزاری تجمعات و تظاهرات‌های مردمی و همبستگی گسترده با ملت فلسطین تقدیر کرد.

دو طرف در این دیدار اوضاع انسانی، میدانی و سیاسی فلسطین و وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردند و هنیه گزارشی در مورد وضعیت زندان‌های صهیونسیتی به هیات اندونزی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با ۲ هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

نظر شما