شناسهٔ خبر: 67642253 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زیر بیرق حسین(ع) راه عاشقی باز است+تصاویر زیر بیرق حسین(ع) راه عاشقی باز است+تصاویر

محرم تجلی ناب‌ترین آیین‌های عاشورایی بوده که ریشه در جان مردمان استان چهارمحال و بختیاری دارد و تا همیشه در تاریخ پابرجا است.

صاحب‌خبر -

آیین‌های عاشورایی در چهارمحال و بختیاری ریشه در تاریخ دارد و رسم و رسوم مردمان این دیار از فرهنگی نشأت گرفته که ریشه در خون دارد، خون سرخی که از کربلا در رگ‌های تاریخ جریان یافت و با خون جوانان وطن در امتداد ظهور جاری است.

از جمله این آیین‌ها شبیه خوانی روایت گر عاشقانه‌های حزن انگیز مردم برای اهل بیت و سیدالشهدا (ع) است.

ماه محرم در کنار برگزاری آیین‌های سوگواری و عزاداری عاشقان امام حسین (ع)، فرصتی مناسب برای اجرای نمایش دینی و مذهبی تعزیه می‌باشد.

تعزیه به معنای متعارف، نمایشی است که در آن واقعه کربلا به دست افرادی که هریک نقشی از شخصیت‌های اصلی را برعهده دارند، نمایش داده می‌شود و این هنر دینی بیشتر در باره کشته شدن حسین بن علی (ع) و مصائب اهل بیت پیامبر (ص) است و در آن عده‌ای اهل ذوق و کارآشنا برای نشان دادن ارادت و اخلاص به اهل بیت (ع) بعضی از داستان‌های مربوط به واقعه کربلا را پیش چشم تماشاچیان بازآفرینی می‌کنند.

حالا و در همین حوالی ارادتمندان سرور و سالار شهیدان در هیئت حسینیه شهدای شهر سورشجان از روز اول ماه محرم با برگزاری مراسم عزاداری محرم به خصوص اجرای تعزیه، جلوه‌هایی از عشق و ارادت به ارباب را به نمایش گذاشته اند.

بیشتر بخوانید

  • به شکرانه یک عشق+فیلم

این تعزیه‌ها تا عاشورا ادامه دارند و شما می‌توانید از ساعت ۱۶:۰۰ با حضور در حسینیه شهدای شهر سورشجان تعزیه خوانی هیئت این حسینیه را به تماشا بنشینید.

شهر سورشجان در فاصله ۱۸ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

عکاس: عباس زمانی

نظر شما