شناسهٔ خبر: 67642228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

چرا قالیباف شکست خورد؟

رای من در دور اول انتخابات سال ۸۴ و سال ۹۲ دکتر قالیباف بود چرا که او را مرد موفق‌ «مدیریت اجرایی» می‌دیدیم. از خود ایشان شنیدم که «در زمان شهرداری تهران، حتی یک روز نماز صبح را در خانه نخواندم و حتی سعی می کردم نماز را در مساجد مختلف باشم»

صاحب‌خبر -

حجم پرکاری را ببینید. تحول تهران با کلان پروژه هایی مثل بزرگراه امام علی و صدر و تونل های متعدد در زمان ایشان رخ داد. حتما هم مدیریت این حجم کار و این حجم آدم بمعنای وقوع برخی فسادها در زیردست هاست و این بمعنای علم یا اجازه مدیر کلان نیست که برعکس کلی اقدام ضد فساد از جمله الکترونیک شدن شهرداری در آن زمان رخ داد.

در تعبد ایشان به رهبری هم همین قدر بس که گفتند: «من هیچ دلیل شخصی برای رای دادن به احمدی نژاد در سال ۸۸ نداشتم ولی برداشتم این بود که رهبری دوست دارند ایشان ادامه بدهند لذا به او رای دادم» قبلا هم مواردی را در یادداشت دیگری ذکر کرده بودم.

مظلومیت این آدم ها البته گاهی در اطرافیانی است که عرضه معرفی اقدامات آنان را ندارند. یادم هست سال ۸۹ یکی از سایت ها هزینه اجرای پروژه تونل توحید را با یک تونل جاده ای مقایسه کرده و تهمت فساد زده بود که صدای ایشان علیه مسوول‌ رسانه ای وقت شان درآمد و گفتند:«یعنی‌ این را هم خودم باید توضیح بدهم که حفر تونل در یک شهر بزرگ که نخواهی زندگی‌ مردم را هم معطل کنی حتما گران تر از کوه و بیابان در می‌آید؟!» 


من قلبا -و بر خلاف نظر برخی دوستان- معتقدم ایشان یک سرمایه برای کشور هست هر چند بدلیل ضعف هایی که در همه هست این بار به ایشان رای ندادم.

و اما بعد ..


در شخص ایشان ضعف فکر راهبردی و جهت گیری را می بینم که قبلا درباره آن نوشته ام و اما اطرافیان ... آنها دلیل اصلی شکست ایشان بودند!


ستادهای ایشان -بجز‌ تیم مسکنی‌ و قلیلی دیگر!- عبارت بود از عده ای کت شلواری کاسب مسلک فاقد انگیزه و اندیشه که برای گرفتن «عکس و حکم» و در آینده «پروژه و پست» آمده بودند و با وجود اینها شما خودت را بکش تا چهره مردمی تری از ایشان تصویر کنی! می‌شود؟!

همین ها هستند که چهره ایشان را خراب کرده اند. البته منکر اثر تهمت و تخریب ها نیستم ولی برخی مسایل به اطرافیان می‌چسبد که در مردم هم موثر‌ می افتد چنانچه تصویر دکتر جلیلی بخاطر برخی منتسبان ایشان خیلی بدتر از اندیشه و روحیه خود ایشان است!

امیدوارم ایشان بتواند زین پس با تغییر «شجاعانه» برخی اطرافیان خود که افرادی دوزیست و خجالت زده و در باطن غربگرا هستند، به آغوش بچه های دلسوز انقلاب که به غلط او را فاسد می دانند برگردد. البته برخی حواشی را هم باید توضیح بدهند تا شبهات حل‌ بشود.

 

علیرضا کمیلی

نظر شما