شناسهٔ خبر: 67642007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

دیپلماسی پارلمانی ایران در روسیه

حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نشست روسای مجالس کشورهای عضو «بریکس» در روسیه با دستورکارهای متعددی همراه بود که سخنرانی دراین نشست و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از مهم‌ترین آنها بود. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نشست روسای مجالس کشورهای عضو «بریکس» در روسیه با دستورکارهای متعددی همراه بود که سخنرانی دراین نشست و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از مهم‌ترین آنها بود. مهم‌ترین محورهای سخنان قالیباف در نشست روسای مجالس کشورهای عضو «بریکس» را در ادامه می‌خوانید:
   ضرورت نقش‌آفرینی بیشتر و مؤثرتر کشورهای عضو بریکس در زنجیره ارزش جهانی
  لزوم توسعه متقابل همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های متعدد
   موضع همیشگی ما، لزوم توجه به یک نظام چندجانبه‌گراست.
  اهمیت گسترش همکاری در تعیین فرایندهای انتقال پول میان کشورهای عضو
  توسعه کریدورهای تجاری برای انتقال کالا و خدمات میان اعضای بریکس

توسعه روزافزون مناسبات تهران - مسکو
دیدار رئیس مجلس ایران و رئیس‌جمهور روسیه از دیگر برنامه‌های مهم سفر قالیباف به سن‌پترزبورگ بود. پوتین دراین دیدار با تأکید بر اینکه همکاری ایران و روسیه بیش از پیش توسعه می‌یابد، گفت: شک ندارم روابط ایران و روسیه، به اندازه زمان آقای رئیسی که از درگذشت او متأسف و غمگینیم، توسعه خواهد یافت.
پوتین همچنین با اعلام اینکه ویاچسلاو والودین، رئیس دومای ملی روسیه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب ایران حضور خواهد یافت، اضافه‌کرد: بهترین آرزوهای من را به رهبر معظم ایران و همه مردم ایران برسانید.

نظر شما