شناسهٔ خبر: 67641706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

همه باید به رییس جمهور منتخب کمک کنیم - اکونیوز

اقتصاد ایران: قزوین- امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه رییس جمهور منتخب رییس جمهور همه ملت است و باید از او حمایت کنیم، گفت: افرادی که نعره‌های قدرت‌طلبانه سر داده‌اند به سفره مردم رحم نخواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: تلاش برای پاسداشت قیام امام حسین (ع) و اقامه دین سفارش و دعوت به تقوا است.

وی با بیان اینکه همه باید نسبت به همدیگر حس برادری و خواهری داشته باشیم، افزود: مردم ما در دو هفته گذشته امتحان خود را به‌خوبی پشت سر گذاشتند.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: مردم در ظرف‌های محدودی به نام حزب و جریان‌های سیاسی جای نمی‌گیرند و رئیس جمهور منتخب باید این اصل مهم را درک کند.

وی با بیان اینکه همه مردم ما محب اهل‌بیت (ع) هستند و در این موضوع وجه مشترک دارند، اضافه کرد: مردم ما خود را با قرار گرفتن در ظرف‌های سیاسی محدود نخواهند کرد.

آیت‌الله عابدینی وابستگی مردم به قرآن را یکی دیگر از شاخصه‌های آنان دانست و تأکید کرد: علاقه و تعهد نسبت به میهن اسلامی از دیگر وجوه مشترک مردم است.

وی با بیان اینکه این وجوه مشترک مردم را با افکار و عقاید مختلف به یکدیگر پیوند داده و متصل کرده است، تصریح کرد: هر کس می‌خواهد مردم را داشته باشد و در کار خود نیز موفق باشد باید به این وجوه مشترک احترام بگذارد.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه اگر به‌جای توجه به مردم دین‌مدار و مؤمن، دلسوز به افرادی که توجهی به دین و نماز و روزه ندارند توجه کنیم طبیعتاً راه باطل را رفته‌ایم.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه نباید به ستمکاران، مستکبران و منافقین تکیه کنیم، ادامه داد: بنا بر نص صریح قرآن تکیه به این گروه‌ها انسان را به آتش می‌کشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور همه ملت است و همه باید از او حمایت کنیم، اضافه کرد: رئیس جمهور منتخب نیز همه ملت را باید به یک‌چشم ببیند.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه رفتار رئیس جمهور منتخب در این روزها همه را امیدوار کرده و نشان داد با همه وجود پای کار مقاومت اسلامی ایستاده است، گفت: رئیس جمهور منتخب نیروهای توانمند و مؤمن را به کار بگیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از نیروهای غیرمتعهد و غیرمومن به جامعه آسیب زده است، تصریح کرد: جمهور منتخب تلاش کند نیروهای توانمند را انتخاب کند چرا که آدم‌های ضعیف برای کارهای بزرگ نیستند و انسان‌های با تجربه را در کارها به کار گیرد.

آیت االله عابدینی ادامه داد: دولت چهاردهم باید از نیروهای مؤمن، متعهد و پاکدستی استفاده کند که علاوه بر تلاش برای خدمت به مردم به بیت‌المال طمع ندارند و نمی‌خواهند دستشان به جیب مردم باشد، به کار گرفته شوند.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه رئیس جمهور با صداقت کار کند و افراد فرصت‌طلب را از خود دور کند، عنوان کرد: افرادی که نعره‌های قدرت‌طلبانه و قلدرمآبانه را سرداده اند و یقیناً به مردم و سفره آن‌ها رحم نخواهند کرد.

آیت‌الله عابدینی در پایان با اشاره به فرارسیدن روز عاشورا بر پرهیز از خرافات در عزاداری تأکید کرد و یادآور شد: همه هیئت‌ها و عزاداران حسینی به برپایی با شکوه نماز ظهر عاشورا کمک کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما