شناسهٔ خبر: 67641604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

دمیتری میرونوف، مرد پشت پرده انتصاب‌های پوتین کیست؟

رئیس جمهوری روسیه، در آستانه حمله به اوکراین دمیتری میرونوف را که پیش از آن آجودان او در سرویس حفاظت فدرال کرملین بود، به عنوان مشاور خود و سپس رئیس کمیسیون ریاست جمهوری برای خدمات مدنی منصوب کرد.

صاحب‌خبر -

وب‌سایت روسی «خبر‌های مهم» (IStories) که در زمینه روزنامه‌نگاری تحقیقی فعالیت می‌کند، مقاله‌ای درباره شخصی منتشر کرد که او را با عنوان «مدیر ارشد منابع انسانی» ریاست جمهوری روسیه توصیف کرد.

به گزارش بی بی سی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در آستانه حمله به اوکراین دمیتری میرونوف را که پیش از آن آجودان او در سرویس حفاظت فدرال کرملین بود، به عنوان مشاور خود و سپس رئیس کمیسیون ریاست جمهوری برای خدمات مدنی منصوب کرد.

یک کارمند سابق دولت که نامش فاش نشده، به این وب‌سایت گفت تمام انتصاب‌های کلیدی دولت از طریق این کمیسیون انجام می‌شود که «یکی از تشکل‌های کلیدی» در نهاد ریاست جمهوری روسیه است. به گفته این منبع «حرف آخر را پوتین می‌زند، اما این کمیسیون است که پرونده‌های حاوی نام کاندیدا‌ها و شرح حال کامل آن‌ها را روی میز او قرار می‌دهد.»

نیکولای پتروف، تحلیلگر روسی از «موسسه آلمانی امور بین‌المللی و امنیت» تایید کرده است که این کمیسیون درباره صلاحیت افراد برای انتصاب به مقام‌های خاص تصمیم می‌گیرد و نام نامزد‌ها را به پوتین پیشنهاد می‌دهد.

از دیگر نقش‌های میرونوف می‌توان به ریاست شورای تحت نظر رئیس‌جمهور برای امور قزاق‌ها اشاره کرد. سایت «خبر‌های مهم» با استناد به ویدیویی در کانال تلگرام «جامعه قزاق‌های سراسر روسیه» گزارش داده است که دمیتری میرونوف واحد‌های قزاق درگیر در جنگ اوکراین را «شخصا حمایت می‌کند» و پهپاد‌ها و تجهیزات دیگر آن‌ها را تامین می‌کند. در این ویدیو، مردی با لباس نیرو‌های شبه‌نظامی، از میرونوف به خاطر حمایت «مستمر» از یگان‌های قزاق قدردانی می‌کند.

ژنرال میرونوف، آجودان سابق او، از جمله افسران سابق این سرویس است که در سال‌های اخیر به مقام‌های ارشد در دولت، نهاد‌های حکومتی و امنیتی و همین طور مناصب منطقه‌ای در روسیه رسیده است.

در سال ۲۰۱۴ رئیس جمهور روسیه دمیتری میرونوف را به عنوان رئیس اداره اصلی ضد فساد وزارت کشور منصوب کرد. بنا بر گزارش‌ها بعد از اعتراض‌های گسترده ضد دولتی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، پوتین تصمیم گرفت نقش‌های کلیدی در دولت و نهاد‌های امنیتی را به اعضای تیم امنیتی شخصی خود بسپارد. مدتی بعد او میرونوف را به عنوان فرماندار منطقه یاروسلاول منصوب کرد.

چندی پیش الکسی دیومین، یکی از محافظان سابق رئیس جمهور روسیه، آجودان‌های پوتین را «طبقه‌ای از افراد برگزیده» در سرویس حفاظت فدرال توصیف کرده بود.

یک منبع در این سرویس به سایت «خبر‌های مهم» گفته است که آجودان پوتین «افسر امور ویژه‌ای است که همیشه در کنار رئیس‌جمهور است، در تمام سفر‌ها او را همراهی می‌کند، در اتاق‌های مجاور می‌خوابد و به تمام درخواست‌های او، حتی حساس‌ترین آن‌ها عمل می‌کند».

یکی از آشنایان میرونوف هم به این سایت گفت که در طی سال‌ها همکاری، میرونوف و پوتین آن قدر نزدیک شده‌اند که او «عملا به بخشی از خانواده رئیس‌جمهور تبدیل شده است».

همسر دمیتری میرونوف، و یوگنی میرونوف، برادرش هم اشاره می‌کند که گفته می‌شود هر دو به لطف ارتباط با گازپروم، شرکت دولتی انرژی روسیه، در کسب و کار خود موفق بوده‌اند. این گزارش به دیگر اعضای خانواده و منافع تجاری آن‌ها هم اشاره کرده است.

این وب‌سایت می‌گوید که برای اطلاع از واکنش میرونوف به این گزارش‌ها با او تماس گرفته، اما پاسخی دریافت نکرده است.

نظر شما