شناسهٔ خبر: 67641488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بسته شدن راه هفت روستای خراسان شمالی/ آبگرفتگی به ۳۰ باب منزل مسکونی رسید

بجنورد - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع سیل روز جمعه در این استان باعث بسته شدن راه هفت روستا و همچنین آبگرفتگی ۳۰ باب منزل روستایی شده است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا شفیق جمعه شب به خبرنگار ایرنا توضیح داد: وقوع سیل در راز و جرگلان و شیروان به بخش های راه و کشاورزی خسارت زد که بیشترین خسارت به بخش قوشخانه شهرستان شیروان وارد شده است.

وی افزود: راه هفت روستای قوشخانه از جمله کوسه، میلانلو علیا و سعل، نامانلو و آلخاص به علت رسوب گذاری سیل مسدود شد که راهداری نسبت به بازگشایی اقدام کرد و اکنون تردد به سختی انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: برای پاکسازی رسوب در سطح جاه روستاهای شیروان فردا ماشین آلات بیشتری اعزام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اکنون تردد در جاده های این بخش به سختی انجام می شود افزود: متاسفانه به بخش باغی و زراعی تعدادی از روستاهای شیروان خسارت زیادی وارد شده است که میزان خسارت در دست بررسی است.

شفیق گفت: تاکنون گزارش دقیقی از میزان خسارت اعلام نشده است و کارشناسان مشغول برآورد هستند.

وی تصریح کرد: ۳۰ باب واحد مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شده بود که با کمک نیروهای هلال احمر مشکلات این منازل برطرف شد اما احتمال می دهیم که تعداد بیشتری از واحد های مسکونی دچار آبگرفتگی شده باشد.

به گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی برای امروز استان وزش باد لحظه‌ای شدید همراه با گرد و غبار، در پاره ای از نقاط رگبار باران ، رعدوبرق در نقاط مستعد با احتمال تگرگ پیش بینی کرده بود.

بر این اساس بارش باران و تگرگ در مناطق شمال، شمال شرق و بخش هایی از شرق استان شامل شهرستان راز و جرگلان، شیروان و فاروج و بخش هایی از بجنورد و نیمه شرقی اسفراین گزارش شده است.

در اغلب مناطق استان وزش باد لحظه‌ای شدید، گرد و غبار و بارش باران بوده است که لغزندگی جاده ها، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها را به دنبال داشت.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما