شناسهٔ خبر: 67641463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌اقتصاد | لینک خبر

میرمحمدی: ارتباط و تعامل مخبر با مجلس در پیشبرد بدون حاشیه کارهای دولت موثر بود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: دکتر مخبر پس از فقدان رئیس جمهور اجازه نداد تا شرایط کشور دچار چالش شود و با تدبیر به خوبی توانست شرایط را مدیریت کند.

صاحب‌خبر -

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: دکتر مخبر پس از فقدان رئیس جمهور اجازه نداد تا شرایط کشور دچار چالش شود و با تدبیر به خوبی توانست شرایط را مدیریت کند.

سیدجلیل میرمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملکرد مخبر در جایگاه سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ۵۰ روز گذشته، بیان کرد: عملکرد آقای مخبر در سه مقطع قابل بررسی است. مقطع اول زمانی است که دکتر مخبر هنوز وارد دولت نشده بود. ایشان در مجموعه بنیاد برکت فعال داشت و حقیقتا توانستند با درایت منابع را بسیار خوب مدیریت کرده و خدمات خوبی را در سطح کشور به خصوص در راستای محرومیت زدایی ارائه کنند.

وی ادامه داد: یک نمونه ارزشمند از خدمات ایشان که برای کشور نیز عزت آورد ساخت واکسن برکت بود که این بزرگوار در بازه زمانی کوتاه توانست با بسیج نخبگانی و آوردن همه امکانات بنیاد برکت پای این کار، کشور ما را در جایگاه کشورهایی قرار دهد که توان ساخت واکسن داشته باشند. بنده نیز علی‌رغم جانبازی از این واکسن استفاده کردم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقطع دوم ورود آقای مخبر به دولت بود. علی رغم اینکه در همان اوایل برخی از افراد نگاه مثبتی نسبت به ورود ایشان به دولت نداشتند، اما اذعان داشتند که انصافا آقای مخبر موفق عملکرد. بنده نیز در جلسات متعددی با آقای مخبر شرکت کردم. ایشان نشان دادند به عنوان فرد دوم دولت و معاون اول رئیس جمهور فوق العاده جایگاه تکمیل کننده‌ای دارند. خیلی از بار تدبیر دولت در اموری که نیازمند هماهنگی‌های بین بخشی داشت، دکتر مخبر نقش موثری را ایفا می‌کرد.

وی تاکید کرد: بنده در جلساتی که با آقای مخبر داشتم می دیدم که خیلی از مسائل را به شکل سریع حل می‌کرد. کار را به خوبی مدیریت می‌کرد. هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و هماهنگی بین بخشی را آقای مخبر به نحو احسنت انجام داد. ارتباط و تعامل آقای مخبر با نمایندگان مجلس و سایر مجموعه‌ها کمک می‌کرد تا دولت بدون حاشیه کارهای خود را به خوبی پیش ببرد.

وی افزود: اما شاه بیت فعالیت دکتر مخبر از زمانی بود که ایشان مسئولیت سرپرستی قوه مجریه را پس از شهادت آیت الله رئیسی بر عهده گرفتند.در ۵۰ روز گذشته دیدیم که آقای مخبر دو انتخابات مهم و سنگین را بدون کوچک ترین چالش برگزار کرد. همه شاهد بودند. تقریبا همه اذعان دارند که آقای مخبر در این مدت اجازه نداد تا شرایط عادی کشور دچار چالش شود.

وی خاطرنشان کرد: آقای مخبر به خوبی توانستند شرایط را مدیریت کنند. اینقدر خوب تدبیر شد که چندین بار از ایشان تقدیر و تشکر شد. آقای مخبر عملکردی به دور از حاشیه و سالم داشتند. با تدبیر  امور کشور را پیش بردند. امیدوارم خداوند به ایشان عجر دهد و ما بتوانیم از ظرفیت بسیار خوب این برادر عزیز در موقعیت ها مختلف خدمت بهره مند شویم.

برچسب‌ها:

نظر شما