شناسهٔ خبر: 67641308 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هشدار روسیه به ارمنستان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، برگزاری رزمایش مشترک بین ارمنستان و آمریکا را عامل تضعیف همکاری‌های امنیتی بین مسکو و ایروان ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

از خبرگزاری روسی تاس، «ماریا زاخاروا» در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: رزمایش مشترک آمریکا و ارمنستان که قرار است در تاریخ ۱۵ تا ۲۴ جولای(۲۵ تیر تا ۳ مرداد) برگزار شود همکاری امنیتی مسکو-ایروان را تضعیف می کند.

وی، هدف کشورهای غربی از جمله آمریکا از برگزاری مانور و برنامه های آموزشی با جمهوری های سابق شوروی را تحمیل استاندارهای نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به آنها ارزیابی کرد.

این دیپلمات روس گفت: برگزاری مانور مشترک، زمینه دخالت بیشتر کشورهای غربی در امور داخلی و سیاست خارجی ارمنستان را فراهم می کند.

هشدار روسیه به ارمنستان

زاخاروا به حضور روسیه و ارمنستان در «سازمان پیمان امنیت جمعی» اشاره کرد و افزود: چنین اقداماتی توسط ایروان که در حال نظام مند شدن است، کارایی مکانیسم های اثبات شده موجود (برای تامین امنیت منطقه) را تضعیف می کند.

ناتو به رهبری آمریکا در تلاش است تا با نفوذ در جمهوری های به جامانده از اتحاد جماهیر شوروی، به مرزهای روسیه نزدیک شده و کرملین را تحت فشار قرار دهد.

بسیاری از کارشناسان، اقدامات ناتو را خطرناک و زمینه ساز شروع یک جنگ جهانی دیگر ارزیابی می کنند که جنگ اوکراین می تواند تنها جرقه آغاز آن باشد.

نظر شما