شناسهٔ خبر: 67641259 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه گرگان:

وحدت مردم حل کننده مشکلات کشور است

امام جمعه گرگان، گفت: همه گروه ها و احزاب باید به فکر حل مشکلات مردم باشند؛ زیرا با وحدت و همدلی می توان مشکلات کشور را حل کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در نماز جمعه امروز مصلای وحدت شهر گرگان با اشاره به مشارکت 50 درصدی مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با آنکه دشمنان و معاندان از حضور حداکثری مردم هراس داشتند و در این راه مانع تراشی می کردند مردم ایران باز وظیفه خودشان را به خوبی انجام دادند.
 
به گفته وی؛ همراهی مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور و مهمترین عامل قدرت برای نظام است.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان با عنوان اینکه مردم پیروز انتخابات ریاست جمهوری بودند، تصریح کرد: آنها بودند که با مشارکت حداکثری خودشان به دنیا نشان دادند که همچنان با وجود همه مشکلاتی که دارند با انقلاب و نظامشان همراه هستند.
 
وی افزود: رئیس جمهور منتخب می تواند با استفاده از شایستگان و نیروهای توانمند، کاردان و مخلص که دلشان برای پیشرفت کشور می سوزد توسعه و آبادانی کشور را رقم بزند.
 
به گفته وی؛ ضروری است رئیس جمهور منتخب مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را پیگیری کرده و سامان ببخشد.
 
آیت الله نورمفیدی منشأ اصلی قیام امام حسین (ع) را تغییراتی که یزید در دین خدا بوجود آورده بود دانست و گفت: در زمان یزید بن معاویه جامعه از دینی که پیامبر اسلام (ص) آورده بود منحرف شده بود.
 
وی ادامه داد: امام حسین (ع) فرموده: «اگر حاکمی مانند یزید بن معاویه بر جامعه اسلامی حکومت کند باید فاتحه اسلام را خواند و من که نه دنبال مقام و ثروت هستم؛ بلکه دنبال اصلاح امت جدم هستم سزاوارترین شخصی هستم که در مقابل بنی امیه قرار می گیرد».
 
امام جمعه گرگان با اشاره به شبهه پراکنی برخی مبنی بر عدم موفقیت امام حسین (ع) در اهداف قیامش، ابراز کرد: امام حسین (ع) کار خودش را کرد و نتیجه هم گرفت، با وجود اینکه همه یاران امام شهید شدند، قیام امام باعث شد سیره و سنت رسول خدا (ص) منحرف نشده و به مسیر اصلی خودش برگردد.
 
وی افزود: بنی امیه می خواست نام پیامبر اسلام (ص) در مأذن ها گفته نشود و از یاد مردم برود؛ ولی موفق نشدند، امروز امت اسلامی گرچه در جزئیات اختلافاتی باهم دارند؛ ولی در اصول همه امت متفق هستند و تلاش می کنند راه سید و سالار شهیدان کربلا را ادامه دهند.
 
به گفته وی؛ عاشورا اسلام و سنت رسول خدا (ص) را احیا کرد بی جهت نیست که انگشت اشاره همه ائمه به عاشورا بوده است، اگر دنیا در مقابل ما قرار گیرد ما در کنار هدف امام حسین (ع) خواهیم بود.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان با یادآوری اینکه حدود 9 ماه مردم غزه تحت فجیع ترین جنایات صهیونیست ها با پشتیبانی آمریکایی ها قرار دارند، گفت: مقاومت در منطقه و مسائل بین المللی اثر گذاشته است، حزب کارگر انگلیس که طرفدار مردم غزه و فلسطین بود در انتخابات پارلمان این کشور رأی آورد و حزب محافظه کار که از صهیونیست ها حمایت می کرد رأی نیاورد.
 
وی ادامه داد: آمریکا می خواهد کدخدای عالم باشد و اراده خودش را در جهان حاکم کند؛ ولی مقاومت یمن که چندین سال تحت حملات متجاوزان قرار داشت امروز به جایی رسید که با ساختن موشک ها و پهبادها خواب راحت را از آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها گرفته است.
 
به گفته وی؛ نیروهای مقاومت یمن ناوهای جنگی مستکبران را در دریای سرخ و حتی اقیانوس هند مورد هدف موشک ها و پهبادهای خود قرار می دهند.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما