شناسهٔ خبر: 67640774 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

هوشنگ توکلی:

هنوز یک تشکل فراگیر برای هماهنگی و همکاری صنفی باتجربه‌ها در کشور اتفاق نیفتاده است

سینماپرس: پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر که در آستانه ساخت یک اثر سینمایی برای جشنواره چهل و سوم فجر است، تاکید کرد: بازیگران پیشکسوت باید برای خود یک تشکل صنفی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، هوشنگ توکلی در گفت وگو با ایرنا درباره بکارگیری بازیگران پیشکسوت در آثار سینمایی و تلویزیونی اظهار داشت: پیشکسوتان باید در قالب یک تشکل صنفی سازماندهی شوند، هنوز یک تشکل فراگیر برای هماهنگی و همکاری صنفی باتجربه ها در کشور اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: باید هنرمندان همدیگر را پیدا و ا احیا کنند، از دست وزارتخانه و دولت در این زمینه کاری ساخته نیست.

توکلی درباره ساخت اثر سینمایی خود گفت: شهریور ماه امسال کارم را کلید می‌زنم. منتظر تامین مالی پروژه هستیم.

توکلی گفت: پیدا کردن بازیگر هم هنوز انجام نشده، اما از بازیگران پیشکسوت و جوان در کنار هم استفاده خواهم کرد. دنبال مسائل مالی پروژه هستیم تا کار را آغاز کنیم.

این تهیه‌کننده سینما پیشتر با بیان اینکه پیش‌تولید یک فیلم درباره «شوتی‌ها» و حمل کالاهای ته‌لنجی را با یک کارگردان کار اولی آغاز کرده‌ است، گفته بود فیلمبرداری کار بیشتر در جاده‌ها و در شب اتفاق می‌افتد و تلاش می‌کنیم به جشنواره فیلم فجر امسال برسد.

هوشنگ توکلی تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «لحظه» (۱۳۵۶) از تهیه‌کنندگی مهمترین پروژه راهبردی جاده‌ای، ماجرای «شوتی‌ها» با محوریت حمل کالاهای ته‌لنجی با کارگردانی یک کارگردان کار اولی خبر داده بود.

شوتی پدیده‌ای اجتماعی-اقتصادی است، که در آن افراد به قاچاق کالا یا انسان، به‌وسیله خودروهای خاصی با سرعت‌های غیرمجاز می‌پردازند.

نظر شما