شناسهٔ خبر: 67640458 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رئیس جمهور منتخب توصیه‌های رهبر انقلاب را جدی بگیرد - اکونیوز

اقتصاد ایران: اردستان-امام جمعه اردستان گفت: رئیس جمهور منتخب توصیه‌های رهبر انقلاب را جدی بگیرد و به آن عمل کند و اطرافیانی انتخاب کنند که مؤمن و پاک دست باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه اردستان اظهار داشت: یکی از خواسته‌های درونی هر فرد عزت طلبی است، تفاوت در نگاه افراد به عزت و عوامل آن وجود دارد برخی آن‌را در مال و ثروت می‌دانند در حالی که قرآن، خداوند را به عنوان منشأ عزت معرفی می‌کند.

وی افزود: با گذشت قرن‌ها هنوز این حادثه و اتفاق عاشورا تازگی دارد و روز به روز بیشتر دامن گستر شده و از مرزهای جغرافیابی فراتر می‌رود، اگر اراده خداوند نبود با آن همه سنگ‌اندازی دشمنان، عاشورا باقی نمی‌ماند اما اینگونه نشد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: قیام حسینی آن‌چنان گرما در دل‌ها ایجاد می‌کند که هرگز سرد نمی‌شود و جامعیت حادثه عاشورا به دلیل حضور نمایندگان تمام طیف و گروه‌ها در آن است همچنین این قیام، حق محور بود بنابراین ماندگاری دارد.

حجت الاسلام دهشیری بیان کرد: سرنوشت کشور در انتخابات رقم خورد و گزینش نهمین رئیس جمهور انجام شد، رئیس جمهور منتخب توصیه‌های رهبر انقلاب را جدی بگیرند و به آن عمل کنند و اطرافیانی انتخاب کنند که مؤمن و پاک دست باشند.

وی تصریح کرد: کشور با دو خطر مواجه است یکی تحریم برای مسائل اقتصادی که بر مردم فشار و سختی وارد می‌آورد و دیگری تحریف یعنی وارونه جلوه دادن برنامه‌های انقلاب و ناامید کردن مردم است که رئیس جمهور منتخب باید با این‌ها مبارزه کند.

امام جمعه اردستان اضافه کرد: امید می‌رود دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم به دور از حاشیه‌سازی و قطب‌بندی جامعه، مسائل و مشکلات مردم را برطرف کنند.

دهشیری ادامه داد: از نوزدهم تیرماه هفته تامبن‌اجتماعی آغاز شده و تا ۲۵ تیر ادامه دار است، در بین ۴۴ شعبه استان، تأمین اجتماعی اردستان رتبه ممتاز کسب کرده و براساس گزارشی که ارائه دادند رشد ۱۵ درصدی بیمه شدگان و دیگر اقدامات مؤثر را داشتند.

وی بیان کرد: نهضت عاشورا از مرزها فراتر رفته پیروان امام در دنبا موج ایجاد کرده و حمایت مردم شیعه ایران از مردم مظلوم غزه مورد توجه قرار گرفته است و انتخابات کشورهای انگلیس و فرانسه را تحت تأثیر قرار داد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: از هیأت‌های مذهبی تشکر می‌شود که علی رغم مشکلات موجود مجلس عزا را برگزار کرده و اطعام می‌دهند اما سعی بر این باشد خلوص در همه برنامه‌ها داشته باشیم.

دهشیری یادآور شد: شور زیاد وجود دارد اما توصیه می‌شود شعور حسینی هم بیشتر شود، سخن و سیره امام برای مردم تبیین شده و زمینه تفسیر آیه و بیان مساله شرعی بیان شود.

نظر شما