شناسهٔ خبر: 67640017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دبیر آفرین‌واره بین‌المللی راوی عشق:

داوران آفرینواره عکس و فیلم راوی عشق معرفی شدند

دبیر آفرین‌واره بین‌المللی راوی عشق گفت: داوران آفرینواره عکس و فیلم راوی عشق معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

فرزاد ولی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به برگزاری آفرینواره راوی عشق اظهار کرد: سال گذشته اولین آفرینواره عکس راوی عشق به صورت ملی برگزار شد که مورد استقبال خوبی از سوی عکاسان کشور قرار گرفت.

وی گفت: از طرفی با توجه به اینکه فرهنگ عاشورایی و غنای عزاداری‌های ماه محرم در زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی و دو مراسم مهم یوم العباس و یوم الزینب (س) و تعزیه‌های متعددی که در نقاط مختلف استان به اجرا می‌آید، مغفول مانده و آنگونه که شایسته است معرفی و شناسانده نشده است، امسال پیشنهاد برگزاری این آفرینواره به صورت بین المللی را به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان دادیم که مورد قبول واقع شد.

دبیر اجرایی آفرینواره بین‌المللی راوی عشق افزود: در همین راستا شورای سیاستگذاری این آفرینواره تشکیل شد و ارگان‌ها و سازمان‌ها و مؤسسات مختلف اعلام همکاری کردند.

وی با اشاره به اثربخشی و دسترسی پذیری فیلم و عکس در دنیای امروز گفت: ما معتقدیم یک فریم عکس می‌تواند به اندازه هزار نفر صحبت کند و با این احتساب، این آفرینواره با هدف معرفی و انتقال فرهنگ و رسم عزاداری ایام ماه محرم در زنجان و به تبع آن انتقال فرهنگ و پیام عاشورا در قالب فیلم است.

وی گفت: اسامی داوران بخش عکاسی شامل امیر عنایتی، ناصر محمدی و کمال الدین شاهرخ است.

ولی مقوم افزود: همچینن داوران بخش فیلم نیزمحمود نظرعلیان، حسین بشگرد و عبدالرضا صادقی جهانی است.

دومین آفرینواره بین المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان از تاریخ ۲۳ تا ۳٠ تیر ماه میزبان گروه فیلم سازان و عکاسانی از کشور و فیلم سازان و عکاسان زنجانی است.

نظر شما