شناسهٔ خبر: 67639978 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه درباره عواقب حملات اسرائیل به سوریه هشدار داد

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه روسیه به رژیم صهیونیستی درباره تداوم حملات به سوریه هشدار داد و آن را باعث سرایت جنگ غزه به دیگر کشورهای منطقه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری روسی تاس، «ماریا زاخاروا» در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به منطقه بانیاس در استان طرطوس سوریه در تاریخ هشت جولای(۱۸ تیر)، گفت: ما قاطعانه چنین اقدامات غیرمسئولانه ای را محکوم می کنیم.

وی درباره حملات رژیم اشغالگر به کشورهای محور مقاومت از جمله سوریه و لبنان هشدار داد و گفت: حملات هوایی اسرائیل به سوریه، احتمال گسترش جنگ غزه به دیگر کشورها را افزایش می دهند و منطقه را به ورطه خطرناکی سوق می دهند.

این دیپلمات روس از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا از استفاده از قوه قهریه علیه سوریه و نقض قوانین بین المللی بپرهیزند زیرا می تواند تبعات سختی برای آنها داشته باشد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی، بیشتر این حملات دفع شده است.

تجاوزهای هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل، این حملات را محکوم و خواستار توقف آنها شده است.

بی احترامی رژیم اشغالگر به قوانین بین المللی درباره رعایت حق حاکمیت کشورها ثابت می کند که این رژیم به هیچ تعهد بین المللی پایبند نیست و تنها زبان زور و مقاومت را می فهمد.

نظر شما