شناسهٔ خبر: 67639813 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

10 گوشی پرفروش نیمه نخست سال 2024

مهتاب جهاندار

صاحب‌خبر -

بر اساس آخرین گزارش Counterpoint Research، بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال 2024 بار دیگر در تسلط دو غول فناوری اپل و سامسونگ بود.

10 گوشی پرفروش نیمه نخست سال 2024

در ادامه فهرست 10 گوشی پرفروش نیمه نخست سال 2024 را می‌توانید مشاهده کنید:

  1. اپل iPhone 15 Pro Max
  2. اپل iPhone 15
  3. اپل iPhone 15 Pro
  4. اپل iPhone 14
  5. سامسونگ Galaxy S24 Ultra
  6. سامسونگ Galaxy A15 5G
  7. سامسونگ Galaxy A54
  8. اپل iPhone 15 Plus
  9. سامسونگ Galaxy S24
  10. سامسونگ Galaxy A34

 

آیفون 15 پرو مکس پیشرو در فروش

عملکرد برجسته در سه ماهه اول سال 2024، برای آیفون 15 پرو مکس اپل بود که به عنوان پرفروش‌ترین مدل گوشی هوشمند در سطح جهان آشکار شد. این یک نقطه عطف مهم است، زیرا نوع پرو مکس معمولاً تنها در فصل‌های فصلی اپل در جدول فروش پیشرو بوده است.

موفقیت آیفون 15 پرو مکس نشان دهنده تمایل روزافزون مصرف کنندگان به گوشی‌های هوشمند رده بالا با ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته است. در واقع، سری پرو اپل که شامل آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس می‌شود، نیمی از کل فروش این شرکت را در سه ماهه اول 2024 به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه در سال 2020 افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

محبوبیت سری گلکسی اس 24 تحسین برانگیز است

در حالی که اپل در صدر لیست تسلط داشت، سامسونگ نیز با سری گلکسی اس 24 خود ظاهری قوی نشان داد. گلکسی اس 24 اولترا جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد، در حالی که مدل پایه گلکسی اس 24 در جایگاه نهم قرار گرفت.

تحقیقات Counterpoint موفقیت سامسونگ را به معرفی زودهنگام سری S24 و ادغام فناوری Generative AI (GenAI) نسبت می‌دهد که قابلیت‌های منحصربه‌فرد تولید محتوای را به کاربران ارائه می‌دهد. این نوآوری به سری S24 کمک کرد تا در یک بازار شلوغ برجسته شود و مشتریانی را که به دنبال ویژگی‌های پیشرفته هستند جذب کند.

محبوبیت گوشی‌های پریمیومی ادامه دارد

10 گوشی پرفروش نیمه نخست سال 2024

داده‌های فروش گوشی‌های هوشمند سه‌ماهه اول 2024 نیز روند ادامه‌دار به سمت مدل‌های گران قیمت را نشان می‌دهد، با تعداد فزاینده‌ای از مصرف‌کنندگان که دستگاه‌های پیشرفته را انتخاب می‌کنند. این امر از این واقعیت مشهود بوده که 7 گوشی از 10 گوشی هوشمند پرفروش 600 دلار یا بالاتر قیمت داشتند.

تحقیقات Counterpoint نشان داده است که این روند تنها در سال‌های آینده تشدید خواهد شد، زیرا تولیدکنندگان بر ساده‌سازی خطوط تولید خود و ارائه ویژگی‌های برتر مانند Generative AI تمرکز می‌کنند. این شرکت تحقیقاتی پیش بینی می‌کند که گوشی‌های هوشمند GenAI تا سال 2024 بیش از 11 درصد از کل محموله‌ها را تشکیل می‌دهند. همچنین پیش بینی کرده که این رقم تا سال 2027 به 43 درصد افزایش یابد.

نکته پایانی

تسلط اپل و سامسونگ در لیست 10 گوشی هوشمند پرفروش، داستانی آشناست، اما چالش‌های پیش روی بازار گسترده‌تر گوشی‌های هوشمند را نیز برجسته می‌کند. Counterpoint Research اشاره می‌کند که مصرف‌کنندگان دستگاه‌های خود را برای دوره‌های طولانی‌تری نگه می‌دارند، که منجر به ارتقاهای قابل توجه کمتر و کاهش بالقوه در فروش کلی می‌شود.

با این حال، تقاضا برای گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده همچنان قوی است، به‌طوری‌که حضور مدل‌هایی مانند آیفون 14 و سری گلکسی A سامسونگ در لیست 10تا برتر، نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد که هنوز فضایی برای رشد در بخش‌های در دسترس‌تر بازار وجود دارد.

همانطور که صنعت گوشی‌های هوشمند به تکامل خود ادامه می‌دهد، جالب است که ببینیم اپل، سامسونگ و سایر تولیدکنندگان چگونه با تغییر ترجیحات مصرف‌کننده و پویایی بازار سازگار می‌شوند. نبرد برای تسلط در بازار جهانی گوشی های هوشمند هنوز به پایان نرسیده و سال‌های آینده مطمئناً شگفتی‌ها و نوآوری‌های بیشتری را به همراه خواهند داشت.

نظر شما