شناسهٔ خبر: 67639529 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نقاهت ۴ تا ۷ روزه ابتلا به تب دنگی نقاهت ۴ تا ۷ روزه ابتلا به تب دنگی

دوره نقاهت ابتلا به تب دنگی ۴ تا ۷ روز است و حدود ۹۰ درصد با علامت تب گذرا نمود پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

 معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: منشا بیماری تب دنگی عامل ویروسی است که توسط پشه آئدس منتقل می‌شود و شیوع آن بیشتر در کشور‌های آسیایی استوایی است که اخیرا با توجه به مهاجرت‌ها از کشور‌های حوزه خلیج فارس به کشور ما در استان‌های جنوبی و شمالی کشور هم شیوع پیدا کرده است.

واعظ می‌گوید: انتقال بیماری توسط پشه بیشتر در روز انجام می‌شود و انتقال شبانه ندارد بنابراین از مردم درخواست می‌شود که از کرم‌های محافظتی و دورکننده حشرات و لباس‌های پوشیده استفاده کنند.

او با بیان اینکه واکسن و دارو‌های درمانی خاصی برای این بیماری وجود ندارد، افزود: این بیماری حدود ۹۰ درصد به صورت خفیف و با علامت تب گذرا نمود پیدا می‌کند و فقط ۵ درصد موارد شدید ابتلا به این بیماری مشاهده شده است. یکی از مهمترین علائم این بیماری تب شدید و استخوان درد تا ۴۰ درجه و ناگهانی است و می‌تواند همراه با آبریزش بینی، درد بدن، دردماهیچه ای، کمردرد و خارش و ضایعات پوستی باشد. دوره نقاهت این بیماری ۴ تا ۷ روز است. موارد مشکوک در استان مرکزی گزارش شده، اما هنوز هیچ مورد محرزی تشخیص داده نشده است.

<div id="video-display-embed-code_19554705"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8776325/19554705?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما