شناسهٔ خبر: 67639263 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

عراق: برای استقبال از زائران اربعین آمادگی کامل داریم

خبرگزاری ایرنا

وزیر کشور عراق گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای برگزاری پیاده روی اربعین آمادگی کامل داریم.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالامیر الشمری جمعه در جریان حضور وزیر کشور ایران و همچنین استاندار خوزستان در شهر بصره پس از بازدید از مرز شلمچه عراق اظهار کرد: خدا را شکر همایش اربعین سال به سال روند بهتری به خود می‌گیرد و تعداد زائران نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: دولت عراق برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی امسال تمهیدات لازم را اندیشیده و مشکلی برای برگزاری بزرگترین همایش جهان اسلام نداریم.

وزیر کشور عراق با بیان اینکه همه تلاش خود را برای خدمت‌رسانی صادقانه به زائران بکار خواهیم گرفت بیان کرد: موارد مورد نیاز از جمله حمل و نقل و بهداشت برای خدمات رسانی به زائران تدارک دیده شده تا زائران با خیال راحت به زیارت بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی مسیر تردد زائران اربعین حسینی امنیت کامل از سوی ایران و عراق برقرار خواهد بود ادامه داد: همچنین امسال برای نخستین بار و با توافق ایران و عراق تردد زائران به صورت دریایی از خرمشهر به بصره امکان پذیر شد تا تردد زائران تسهیل شود.

الشمری اظهار کرد: برای کاهش میزان تصادفات در ایام اربعین، دوربین‌های متعدد در محور‌های مواصلاتی پرتردد نصب شده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشور‌های دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما