شناسهٔ خبر: 67639260 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

عذرخواهی بابت پوشیدن سنجاق‌سینه با پرچم فلسطین!

پس از انتشار تصاویر مهماندارانی که سنجاق سینه با پرچم فلسطین به روی لباس خود نصب کرده بودند، هواپیمایی دلتا پنجشنبه ضمن عذرخواهی، این اقدام را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

پس از انتشار تصاویر مهماندارانی که سنجاق سینه با پرچم فلسطین به روی لباس خود نصب کرده بودند، هواپیمایی دلتا پنجشنبه ضمن عذرخواهی، این اقدام را محکوم کرد. به گزارش قدس آنلاین؛ یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) چهارشنبه پستی را منتشر کرد که در آن دو مهماندار هواپیمایی آمریکایی دلتا سنجاقی با پرچم فلسطین به روی لباس خود نصب کرده‌اند که کاربر مذکور آن را نماد حماس معرفی کرد.

این اقدام با واکنش رسمی هواپیمایی مواجه شد و هواپیمایی از آغاز تحقیقات در این باره خبر داد. سخنگوی دلتا در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفت که این اقدام: «در راستای ارزش‌ها و مأموریت ما نبوده است.»

مهمانداران که در دو پرواز مختلف تصویربرداری شده بودند همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. با اعلام دلتا از روز دوشنبه به بعد قوانین دلتا تغییر خواهد کرد و هیچ مهمانداری حق استفاده از پرچم کشورها (به غیر از پرچم ایالات متحده آمریکا) را نخواهد داشت.

همزمان الجزیره نوشت: شرکت هواپیمایی دلتا به پست «نژادپرستانه» در شبکه های اجتماعی علیه پرچم فلسطین متهم شده است. شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) پس از اینکه شخصی در شرکت هواپیمایی دلتا اظهار داشت که اگر خدمه، کابین را با پرچم فلسطین ببینند، وحشت زده می شوند، از دلتا خواسته است که در مورد این پست عذرخواهی کند. شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفت: این پست نژادپرستانه در حساب X دلتا تایید شده باشد یا نه، دلتا باید عذرخواهی کند و اقداماتی را برای آموزش کارکنان خود در مورد این نوع نژادپرستی خطرناک ضد فلسطینی انجام دهد. شرکت دلتا هنوز در این مورد اظهارنظری نکرده است.

این امر با واکنش فعالان فلسطینی نیز همراه بود و بسیاری آن را محکوم کردند. یکی از فعالان در این باره گفت: «اتفاقی که با دلتا افتاد آخرین مثال از نژادپرسی ضد فلسطینیان است.»

 گفتنی است پیشتر شرکت «متا پلتفرم» مالک «فیس‌بوک» و «اینستاگرام» در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پست‌های حاوی واژه «صهیونیست» را حذف می‌کند. متا، شرکت مالک فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ اعلام کرده است از این به بعد هر محتوایی که حاوی کلمه صهیونیست باشد را حذف می کند. متا ادعا کرده است که عبارت صهیونیست برای اشاره به یهودیان و اسرائیلی ها با مقایسه های غیر انسانی استفاده می شود.

نظر شما