شناسهٔ خبر: 67638805 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

پیشرفت کشور با ادامه راه دولت شهید رئیسی

  دولت چهاردهم با ادامه راه دولت سیزدهم می‌تواند قدم‌های مناسبی برای پیشرفت کشور بردارد، زیرا ویژگی‌های دولت شهید رئیسی سبب شده بود که ایشان دستاورد‌های خوبی در رفع مشکلات کشور داشته باشند.  

صاحب‌خبر -

دولت چهاردهم چگونه می‌تواند موفق عمل کند؟ این پرسشی است که این روز‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی بسیار به آن پرداخته می‌شود. در این بین باید تاکید کرد که دولت چهاردهم با ادامه راه دولت شهید رئیسی می‌تواند در این مسیر قدم‌های مناسبی بردارد، زیرا ویژگی‌های دولت شهید رئیسی سبب شده بود که ایشان دستاورد‌های خوبی در رفع مشکلات کشور داشته باشند.

‌شاخص‌های زیادی در موفقیت‌های دولت سیزدهم نقش داشت، برای نمونه شهید رئیسی به معنای واقعی کلمه به شکلی خستگی ناپذیر رفتار می‌کرد، سفر‌های استانی ایشان و بازدید از مناطق محروم به خوبی این ویژگی ایشان را به تصویر کشیده بود. افزون بر این ایشان بدرستی از، ولی امر مسلمین تبعیت و در چارچوب سیاست‌های کلان نظام نیز اقدام می‌کرد. ساده زیستی، استفاده از نیرو‌های جوان و انقلابی، بهره گرفتن از ظرفیت‌های داخلی و بر اساس برنامه عمل کردن از دیگر ویژگی‌های دولت سیزدهم بود.

‌به این ترتیب باید تاکید کرد که رئیس جمهور شهید به معنای واقعی کلمه به توانمندی‌های داخلی باور داشت و برای برطرف کردن مشکلات کشور از ظرفیت‌هایی داخلی نهایت بهره را می‌برد. به عبارت دیگر ایشان با کمک نیروی انسانی جوان مومن و انقلابی در راستای استفاده از امکانات داخلی اقدامات خوبی انجام داد. این ویژگی ایشان سبب شد که کشور از بحران اقتصادی نجات پیدا کند، زیرا برخی هشدار می‌دادند که تورم در کشورمان سه رقمی خواهد شد، اما شهید رئیسی مانع افزایش بیشتر تورم شد و به خاطر عملکرد دولت ایشان تورم کاهش نیز پیدا کرد.

علاوه بر این ایشان تعامل با جهان را به چند کشور محدود نکرد و از ظرفیت کشور‌هایی همسایه و دیگرکشورها به درستی بهره گرفت و با عضویت در شانگهای و بریکس توانست شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشد.

بنابراین چنانچه دولت چهاردهم بخواهد مسیر شهید رئیسی را ادامه بدهد و موفق عمل کند باید از چنین شاخص‌هایی برخوردار باشد. به عبارت دیگر رئیس جمهور منتخب برای تعیین اعضای هیات دولت و مدیران خود باید به این ویژگی‌ها توجه لازم را داشته باشد تا بتوانند برنامه هفتم توسعه را بدرستی اجرایی کنند در این بین البته مجلس نیز با دولت همکاری و هماهنگی لازم را خواهد داشت.

نظر شما