شناسهٔ خبر: 67638775 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

امام جمعه خرامه مطرح کرد:

دنیا طلبی در دوران زندگی امام حسین ( ع)

امام جمعه خرامه در خطبه‌های نماز جمعه امروز بیست و دوم تیرماه گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی دوران زندگی امام حسین (ع)، بسنده کردن مردم و اجتماع به دین حداقلی و پرداختن به دنیای بی‌ارزش مادی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام کشاورزی در خطبه نمازجمعه امروز ۲۲  تیرماه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه عزای امام حسین (ع) یادآور شد: بزرگ‌ترین حزن، حزن در مصیبت و سوگواری امام حسین (ع) است.
 
 
 وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در زمان امام حسین (ع) گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی دوران زندگی امام حسین (ع)، بسنده کردن مردم و اجتماع به دین حداقلی و پرداختن به دنیای بی‌ارزش مادی بود همچنین دنیاطلبی و تقلیل ارزش‌های دینی از دیگر آسیب‌های اجتماعی مردم در دوران زندگی امام حسین ( ع) بود که دنیای مادی را بر دنیای معنوی ترجیح می‌دادند.
 
 امام‌جمعه خرامه ضمن توصیه به تقوای الهی و امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دستورات مؤکد اسلام است که فرد در این راه از جان و آبروی خود هزینه می‌کند.
 
 
 حجت‌الاسلام والمسلمین کشاورزی افزود: کسانی که صحنهٔ تاسوعا و عاشورا را پیش آوردند و مقابل امام حسین ( ع) ایستادند و به بر روی ایشان شمشیر کشیدند همان کسانی هستند که طرف‌دار حداقل‌های دین بودند و ظاهرپرست و دنیاپرست بودند.
 
 
 وی ضمن تشکر از هیئات مذهبی جهت برپایی این مراسمات باشکوه تأکید کرد: رعایت نظم و انضباط به هیئت‌های عزاداری در برگزاری مراسم عزاداری و ممانعت از عبور موتور در بین دسته‌های عزاداری و همچنین رعایت نظافت معابر و خیابان‌ها از سوی هیئت‌های عزاداری دارای اهمیت بسیاری است.
 
 
 امام‌جمعه خرامه با اشاره به حماسه پرشور مردم در انتخابات هفته گذاشته خاطرنشان کرد: این حماسه عظیم و این حضور پرشکوه ۵۰ درصدی مردم در انتخابات نشانگر اعتماد و ولایت‌مداری مردم ما نسبت به نظام مقدس جمهوری است.
 
 حجت‌الاسلام والمسلمین کشاورزی افزود: رفاقت بعد از انتخابات به‌جای رقابت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد. مردم ما بایستی با آگاهی و بشارت خود این فضای رقابتی که در هفته‌های قبل در کشور حاکم بود را به فضای همدلی و رفاقت تبدیل کنند.
 
 
 وی در پایان از مسئولان شهرستان پیگیری مشکلات بحران آب در شهرستان خرامه و انتقال قطعی و حتمی خط انتقال آب از سد درودزن به شهرستان خرامه را یادآور شد.
 
 انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظر شما