شناسهٔ خبر: 67638333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه یاسوج

مراقب رواج خرافات وبرخی باورهای انحرافی در آیین های عزاداری باشیم

یاسوج - ایرنا -نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: باید با برخی مسایل و باورهای غلط و انحرافی و خرافات در ابعاد مختلف به ویژه در مراسمات و آیین های عزاداری محرم با تبیین گری صحیح مبانی دینی و اسلامی و فلسفه قیام عاشورا مقابله جدی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت ‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج افزود: تاکید اسلام و مبانی و مفاهیم دین همواره بر ضرورت عقل و خردورزی استوار بوده است.

وی در بهش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت، شور و شوق انتخابات رئیس جمهوری اظهار کرد: صحنه انتخابات یک وظیفه شرعی، ملی، سیاسی و اجتماعی بود که مردم استان به نحو شایسته‌ای این وظیفه را انجام دادند.

وی با اشاره به مشارکت حدود ۶۵ درصدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هرچند مشارکت مثل انتخابات‌های گذشته نبود، اما نسبت به کل کشور مشارکت بالایی بود و مردم ما به فرمان مقام معظم رهبری، این وظیفه را انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

حسینی با تقدیر از همه عوامل برگزاری انتخابات تصریح کرد: رئیس جمهوری یک مسئولیت بزرگ و خطیری است.

آیت الله حسینی به واقعه نهضت عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: فلسفه قیام عاشورا، دفاع از ارزش‌های الهی و دینی بود و امام حسین (ع) برای این موضوع به میدان جنگ و مبارزه آمد.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: اگر ارزش‌های دینی، قرآن و اسلام در میدان نبود، امام حسین علیه السلام، اهل بیت و یاران به میدان نمی‌آمدند.

وی حادثه عاشورا را تاریخی، غم انگیز و مصیبت بار دانست و گفت: این حادثه نشان می‌دهد که امام حسین (ع) برای موضوعی ارزشمند، ماندگار و هدفی الهی به میدان مبارزه آمد تا از دین خدا دفاع کند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) با خون خود اسلام را زنده کرد.

نظر شما