شناسهٔ خبر: 67638227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مجلس خبرگان رهبری یکی از پاک‌ترین مجلس‌ها است

امام جمعه رشت با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری یکی از پاک‌ترین مجلس‌ها و باتقواترین و خداشناس‌ترین اعضا را دارد، گفت: هنوز عملکرد مجلس خبرگان رهبری برای مردم به خوبی شناسانده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با اشاره به افتتاح مجلس خبرگان در بیست و سوم تیر سال 1362 اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری یکی از پاک‌ترین مجلس‌ها و باتقواترین و خداشناس‌ترین اعضا را دارد که هنوز عملکرد آن برای مردم به خوبی شناسانده نشده و اعضای خبرگان رهبری از دنیا و هوا و هوس‌های دنیوی بسیار دور و دلسوز ملت هستند.  

وی صدور قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل را یکی از اتفاقات مهم در تیرماه 1366عنوان کرد و گفت: پذیرش قطعنامه، مقدمه‌ای برای برقراری آتش‌بس و به عبارت بهتر، پایان جنگی بود که به مدت هشت سال بر ایران تحمیل شد.  

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم آگاه و با بصیرت کشور با حضور و مشارکت 50 درصدی خود در دور دوم انتخابات به بیگانگان و دشمنان نظام اسلامی نه بزرگ گفتند، افزود: همه‌ ایرانیان با بصیرت، حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور برخلاف همه‌ توهین‌ها و بی‌احترامی‌ها در خارج از کشور پای صندوق‌های رای آمدند.  

فلاحتی با قدردانی از همه مردم به ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور، برای حضور در انتخابات بیان کرد: تدابیر رهبر انقلاب نیز در این راستا بسیار حایز اهمیت است که از خداوند برای ایشان سلامتی و تندرستی و طول عمر مسئلت داریم.  

وی با اشاره به وارد شدن شوک بزرگ به رانندگان جدید، پیرامون مشخص شدن نرخ حق بیمه‌شان بیان کرد: نرخ جدید حق بیمه ها، موجب ایجاد نارضایتی بین رانندگان شده است که تقاضای تجدید نظر در آن می‌شود.  

امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن سفر کربلای زائران ایرانی در اربعین حسینی تصریح کرد: صدور گذرنامه زیارتی با نازل‌ترین قیمت و در کمترین زمان انجام شود و زیرساخت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران کربلای معلی برای حضور در گردهمایی بزرگ فرهنگی، اجتماعی، معنوی اربعین ایجاد شود.  

به گفته فلاحتی،  برخی افراد ناآگاه، حسن خلق و رفتار نیکو و قدرشناسی را با تملّق و چاپلوسی اشتباه می‌گیرند؛ به همین دلیل، به ناحق، به مدح و ستایش صاحبان زور و زر می‌پردازند و در برابر آنان کرنش می‌کنند و شخصیت و ارزش والای انسانی خود را پایمال می‌سازند.  

وی با بیان اینکه پاره‌ای از ستایش‌ها، مفهوم و جهت‌گیریِ انسانی و حق‌شناسانه دارد و پاره‌ای از ستایش‌ها، آلوده به ریا، مصلحت‌اندیشی و منفعت‌طلبی است،  تصریح کرد: تشکر و قدردانی و ستایش، کاری پسندیده اما حساس و با ظرافتی است؛ زیرا انسان‌ها به طور فطری خواهان تقدیر و تشکر هستند و از سوی دیگر زندگی اجتماعی بشر بدون تشویق و تحسین و تجلیل از شایستگان، نمی‌تواند بسترساز پیشرفت و تعالی شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما