شناسهٔ خبر: 67638218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه اهواز:

خوزستان نیازمند توجه و برنامه ویژه است

امام جمعه اهواز گفت: امیدواریم رئیس جمهور در صحنه اجرا موفق عمل کند، خوزستان نیازمند برنامه ویژه است و رئیس جمهور منتخب و دولت چهاردهم باید به این مهم توجه کرده و به رفع چالش‌های موجود در این استان بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد امروز _جمعه بیست‌ودوم تیر_ در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی اهواز اظهار کرد: در سخنرانی‌ها و عزاداری‌ها، از محبت اهل بیت (ع) بیان شود تا مردم عاشق ائمه اطهار (ع) شوند و آن‌ها را الگویی برای خود قرار دهند.

وی افزود: با توجه به گرمای شدید امسال، از عزاداران و مداحان تقاضا می‌شود برای اجتماع عظیم در روز تاسوعا و عاشورا برنامه‌ریزی داشته باشند تا مردم اذیت نشوند یا صبح زود یا عصر مراسم بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه مظلومیت مردم غزه و ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیستی نباید فراموش شود، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف امام حسین (ع) به عنوان واجب الهی نباید در مواقع خاص مورد توجه قرار گیرد، بلکه باید عمل به این فریضه و تذکر لسانی سرلوحه کارها قرار گیرد.

موسوی فرد تاکید کرد: بحث ازدواج آسان، فرزندآوری و جوانی جمعیت مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید دستگاه‌های اجرایی همچنان به آن توجه کنند.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: دشمن تلاش کرد با ناامیدی مردم، مشارکت را کم کند، اما مردم بصیر و ولایتمدار خوزستان و ایران اسلامی با حضور خود نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند، به طوری که میانگین مشارکت در انتخابات ۵۰ درصد بود.

امام جمعه اهوار گفت: در دور اول انتخابات در هشتم تیرماه امسال، ۳۹ درصد از افراد واجد شرایط شرکت کردند و در دور دوم این مشارکت به حدود ۵۰ درصد رسید و این افزایش مشارکت نشان دهنده صداقت در مجموعه انتخابات، سلامت نفس و اعلام آمار واقعی شرکت کنندگان است.

موسوی‌فرد خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جمهور در صحنه اجرا موفق عمل کند، خوزستان نیازمند برنامه ویژه است و رئیس جمهور منتخب و دولت چهاردهم باید به این مهم توجه کرده و به رفع چالش‌های موجود در این استان بپردازند، خوزستان جز استان‌های مهم و پرظرفیت است و کشور عمده منبع درآمدش را مدیون خوزستان است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور باید افرادی را انتخاب کند که بتوانند مشکلات را برطرف کنند، به فرموده مقام معظم رهبری، اولین کار دولت باید این باشد که اعتماد مردم را جلب کنند، یک ملت امیدوار می‌تواند پیشرفت کند و این مهم را باید مسئولان با ایجاد شرایط، محقق کنند.

نظر شما