شناسهٔ خبر: 67637840 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله سعیدی:

همه کمک کنیم تا رئیس جمهور منتخب وضعیت اقتصادی را بهبود بخشد/ اسرائیل غاصب شمر زمان است

امام جمعه قم با اشاره انتخابات پرشور مردم ایران در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ضمن تبریک به منتخب مردم، ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور منتخب به وعده های خود عمل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره طبع جهنمی منافقان اظهار داشت: یکی از ویژگی های منافقان این است که هم کار خلاف انجام می دهند و هم از طرفی به دنبال رضایت گرفتن از مومنین هستند.

وی افزود: باید مومنان نسبت به افراد منافق هوشیار بوده و در تشخیص افراد از تشخیص شخصی و با معیار منفعت طلبی دوری کنند؛ بلکه معیار تشخیص آنان نسبت به افراد دیگر، الهی بودن و ایمان افراد، مدّ نظر قرار گیرد.

امام جمعه قم با بیان این که انسان مومن باید رضایت الهی را مقدم بر رضایت دیگران و اشخاص قرار دهد با اشاره به عملکرد ناصواب بسیاری از افراد در واقعه کربلا خاطرنشان کرد: عمکرد افراد در واقعه کربلا باید عبرت امروز ما باشد؛ چراکه در این روز، بسیاری از افراد به خاطر خشنود کردن دشمنان امام حسین علیه السلام در برابر رضای خالق ایستادند و دنیا و آخرت خود را با دست خود بر باد دادند.

آیت الله سعیدی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به انتخابات پرشور مردم ایران در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: این انتخابات، انتخاباتی پر شور بود و بی تردید مهر تاییدی بر دلبستگی مردم به نظام اسلامی، پیشرفت و لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که به رخ جهانیان کشیده شد.

وی افزود: ما به نوبه خود به منتخب مردم تبریک می گوییم و دعا می کنیم رئیس جمهور منتخب به وعده هایی که داده است عمل کرده و معیشت مردم را بهبود ببخشد.

عاشورا طلوعی بی غروب است

امام جمعه شهر قم با اشاره به ایام محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: عاشورا طلوعی بی غروب است و شهادت امام حسین علیه السلام چنان گرما و سوزی در دلهای مومنان قرار داده است که هرگز از بین نمی رود و این روز فرصتی برای شناخت دوست و دشمن را فراهم آورده است.

عامل فاجعه کربلا، ترک امر به معروف و نهی از منکر بود

وی در ادامه عامل اصلی شکل گیری سفر کربلا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: اگر چه عامل اصلی شکل گیری سفر کربلا، امر به معروف و نهی از منکر است اما باید به این نیز توجه داشت که عامل فاجعه کربلا نیز ترک امر به معروف و نهی از منکر بود و باید این واجب الهی در کشور پررنگ شود.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: در واقعه کربلا سه نمونه شخصیت وجود داشت، اولین آن امام حسین علیه السلام و اصحاب ایشان بود که با سربلندی و عاقبت به خیری به شهادت رسیدند. شخصیت دوم یزید بود که همه را تسلیم خود دانسته و هیچ انتقادی را نمی پذیرد و شخصیت سوم عمر سعد و امثال او بود که همیشه تردید داشتند.

وی افزود: عمر سعد، دنیا و آخرت و امام حسین و یزید را باهم می خواست و توانایی انتخاب یکی را نداشت و به گونه ای هم آب می خواست و هم آبرو. اینها عبرت های واقعه عاشورا است که باید به این عبرت ها دقت شده و عبرت گیری شود.

اسرائیل و نتانیاهو شمر زمان هستند

امام جمعه قم با اشاره به این که رژیم صهیونسیتی شمر زمان هستند خاطرنشان کرد: باید اهمیت فلسطین را روز به روز مورد توجه داشته باشیم و بدانیم که اسرائیل همان شمر زمان است و همه باید از رژیم صهیونسیتی منزجر شده و از فلسطین و مظلومان، بیش از پیش حمایت کنند.

نظر شما