شناسهٔ خبر: 67637350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون آماتوری ورزش کارگری | لینک خبر

مراسم تقدیر از قهرمانان ورزش کارگری و فعالان رسانه‌های ورزشی استان کردستان برگزار شد | فدراسیون آماتوری ورزش کارگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

صاحب‌خبر -


به گزارش روابط عمومی هیئت ورزش کارگری کردستان - مراسم تجلیل و تقدیر از قهرمانان رشته‌های مختلف ورزش کارگری، فعالان رسانه‌های ورزشی و انجمن‌های برتر ورزش کارگری استان، صبح امروز چهارشنبه 20 تیرماه به همت هیأت ورزش کارگری کردستان در سالن جلسات اداره کل کار استان برگزار شد.

نسرین ویسانی مدیر اجتماعی اداره کل کار استان در این مراسم ورزش کارگری را از شاخص‌های سالم‌سازی محیط کار دانست و با بیان اینکه ورزش کارگری موجب تحرک، نشاط و شادابی در میان جامعه کارگران و خانواده های آنان است، اظهار داشت: وزارت کار توجه جدی به سلامت جسمی و روحی کارگران دارد.

ویسانی با بیان اینکه ورزش می تواند در ایجاد نشاط و شادابی در جامعه نقش بسزایی ایفا نماید، گفت: کارگران ورزشکار روحیه، انگیزه و شادابی را به خانواده‌های خود و به جامعه انتقال خواهند داد و این خود بسترساز جلوگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

ویسانی بر تعامل و همکاری ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش وجوانان با کارفرمایان و واحد های کارگری در راستای بستر سازی و ایجاد انگیزه برای توسعه ورزش کارگری تاکید کرد و اظهار داشت: کارگر سالم و تندرست بهره‌وری و راندمان تولید را افزایش خواهد داد و خانواده سالم تری نیز خواهد داشت.

مدیر اجتماعی اداره کل کار کردستان با قدردانی از ورزشکاران، مدال‌آوران و مربیان ورزش کارگری، اظهار داشت: با تعامل سازنده با کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی استان و هماهنگی با سایر ادارات و سازمان‌های مرتبط، زمینه.های برگزاری مسابقات مختلف قهرمانی کارگران کشور را در استان کردستان فراهم خواهیم کرد.

فاتح بدری رئیس هیئت ورزش کارگری کردستان نیز در این مراسم ضمن تبریک ۱۲ تیر ماه روز جهانی ورزش نویسان، با بیان اینکه طبق ماده ۱۵۴ قانون کار، تمام کارفرمایان مکلفند با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل ورزش و جوانان شرایطی را فراهم نمایند که ورزش کارگری در میان کارگران و واحدهای کارگری رشد نمایند، اظهار داشت: ورزش کارگری نیازمند حمایت و پشتیبانی کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی است.

بدری به ۴ مجموعه ورزش کارگری در شهرستان‌های سنندج، قروه، بیجار و مریوان اشاره کرد و با بیان اینکه استان کردستان ظرفیت میزبانی مسابقات کشوری ورزش کارگری را دارد، اظهار داشت: با همکاری فدراسیون ورزش کارگری و اداره کل ورزش و جوانان استان و حمایت کارخانجات و واحد های تولیدی، در سالجاری مسابقات کشوری دو صحرانورد در مریوان و مسابقات قهرمانی داژبال کارگران در بخش آقایان و بانوان در کردستان برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت ورزش کارگری کردستان به عملکرد این هیئت در سال گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۵ نشان طلا، ۱۲ نشان نقره و ۸ نشان برنز در ۵ رشته ورزشی حاصل تلاش ورزشکاران کارگر در مسابقات قهرمانی کارگران کشور بوده است، اظهار داشت: در سه ماهه اول سالجاری نیز ورزشکاران کارگر کردستانی توانسته اند در مسابقات قهرمانی کشور ۳ نشان طلا، ۹ نشان نقره و ۴ نشان برنز را برای استان به ارمغان آوردند.

بدری با بیان اینکه ۲۳ انجمن و ۸ کمیته ورزش کارگری فعال در استان وجود دارد، بر تعامل و همکاری با هیئت های تخصصی ورزشی تاکید کرد و خواستار حمایت های همه جانبه کارفرمایان و مدیران کارخانجات و واحد های تولیدی و صنعتی استان از ورزش کارگری و قهرمانان ورزشکار کردستانی شد.

رئیس هیئت ورزش کارگری کردستان با بیان اینکه هدف از توسعه ورزش کارگری، سلامت کارگران در محیط کار و و ورزش همگانی است اما برای مسابقات قهرمانی کارگران نیز برنامه ریزی مشخصی داریم، به رسالت مهم رسانه ها به ویژه رسانه های ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه های ورزشی نقش تاثیر گزاری در توسعه فضا های ورزشی و ایجاد انگیزه در میان خانواده ها ایجاد می نمایند.

گفتنی است در پایان این مراسم از قهرمانان رشته های مختلف ورزش کارگری و فعالان رسانه های ورزشی استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

نظر شما