شناسهٔ خبر: 67637009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه موقت کاشان:

انتخابات اخیر صحنه دیگری از موفقیت در سیر تاریخی انقلاب اسلامی و کشور بود

امام جمعه موقت کاشان گفت: انتخابات اخیر صحنه دیگری از موفقیت در سیر تاریخی انقلاب اسلامی و کشور بود که افتخار آن برای مقام معظم رهبری و مردم ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌السلام علی احتشام امروز_ جمعه بیست‌دوم تیر_ در خطبه‌های نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم برگزار شد، با تقدیر از حضور پرشور مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: دشمن تلاش کرد با ناامیدی مردم، مشارکت را کم کند، اما مردم بصیر و ولایتمدار خوزستان و ایران اسلامی با حضور خود نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی افزود: در دور اول انتخابات در هشتم تیرماه امسال، ۳۹ درصد از افراد واجد شرایط شرکت کردند و در دور دوم این مشارکت به حدود ۵۰ درصد رسید و این افزایش مشارکت نشان دهنده صداقت در مجموعه انتخابات، سلامت نفس و اعلام آمار واقعی شرکت کنندگان است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه دو طیف سیاسی که ریشه در انقلاب اسلامی دارند در این انتخابات رقابت کردند ضمن تبریک به مسعود پزشکیان به‌عنوان ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: رقابت‌ها تمام شد و امروز آقای پزشکیان رئیس جمهور کشورمان است و همه باید در کنار وی باشیم و کشور را آباد کنیم.

احتشام تاکید کرد: دشمنان بسیار تلاش کردند تا انتخابات در کشور را با جنگ ترکیبی تحریم کنند اما جمهوری اسلامی به این جنگ غلبه کرد.

خطیب جمعه موقت کاشان برگزاری انتخابات در فضایی امن را نشان همدلی بین مردم و مسئولان توصیف کرد و گفت: در چهار ماه اخیر سه انتخابات در کشور با آرامش و امنیت کامل و حضور حماسی برگزار شد.

وی گسترش روابط با کشورهای همسایه برای پیشرفت و توسعه کشور را از دستاوردهای شهید خدمت دانست و گفت: این شهید بزرگوار روابط ایران را محدود به چند کشور نکرد بلکه با بسیاری از دولت‌ها تعاملات خوبی برقرار کرد.

احتشام با آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب گفت: درخواست ما از وی هم همان توصیه‌های اخیر رهبری است.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: نام و یاد امام حسین (ع) در هر گرفتاری که پیش بیاید، آرامش دهنده است و الحمدالله شیعیان هزار و چهار صد سال است که در آرامش و سکینه زندگی می‌کنند و در هر لحظه که به اباعبدالله الحسین (ع) توسل کردند پیروز شدند و حتی در دفاع مقدس رزمندگان به عشق او به نبرد می‌رفتند، زیرا امام حسین (علیه السلام) کشتی نجات است.

وی تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته با شبه افکنی جلوی عزاداری اباعبدالله را بگیرد لذا باید تلاش کنیم روح قیام امام حسین در عزاداری‌های ما ساری و جاری شود.

مردم با شرکت در انتخابات در مسیر توسعه کشور گام برداشتند

حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه بخش کویرات بعد از توصیه و سفارش به تقوای الهی و عرض تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار کرد: خداوند می‌فرماید هر کس تقوای الهی را پیشه کند خدا راه بیرون رفتن از سختی‌ها را برای او می‌گشاید و از جایی که گمان نبرد که او رزق و روزی می‌دهد و هر کس بر خدا توکل کند خدا او را کفایت خواهد کرد.

وی افزود: از مردم آگاه و زمان شناس کشورمان عموماً و خصوصاً از مردم با فرهنگ و ولایت مدار بخش کویرات که با حضور پرشور و معنادار و شایسته تحسین بار دیگر عزم و اراده پولادین خود را برای اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت کشورمان نشان دادن و در لبیک به ندای مقام معظم رهبری دوستان را خوشحال و دشمنان را ناامید کردند قدردانی می‌کنم.

امام جمعه بخش کویرات گفت: بدون شک برنده اصلی این انتخابات مردم بصیر و زمان شناسی هستند که علیرغم توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ثابت کردند که نظام جمهوری اسلامی برخاسته از اراده ملت همچنان در مسیر شکوفایی و بالندگی است و همچنین از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در ستاد انتخابات شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان از فرمانداران بخشداران اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت بازرسان عوامل اجرایی امنیتی انتظامی و نظامی تشکر و قدردانی می‌نمایم.

حجت الاسلام قاسمی به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری که در دیدار با اعضای هیئت دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در حقیقت این رهنمودها تحت عنوان خصوصیات شهید حضرت آیت الله رئیسی بیان شده که می‌تواند الگوی ما و دولتمردان ما نیز باشد از جمله خصوصیات بارز شهید رئیسی عزیز، خسته ناپذیری و کار و تلاش شبانه روزی او بود شهید رئیسی به توانایی‌های داخلی عمیقاً اعتقاد و باور داشت، وی در بیان مواضع انقلابی و دینی کاملاً صریح بود و دو پهلو سخن نمی‌گفت و در سیاست خارجی هم اهل تعامل بود و هم اهل رعایت عزتمندی کشور و ملت بود.

وی اضافه کرد: شهید رئیسی هیچگاه از زخم زبان‌ها مأیوس نمی‌شد، از مهمترین خصوصیات این شهید عزیز مردمی بودن او بود که باید برای همه مسئولان و دولت‌ها الگو باشد.

نظر شما