شناسهٔ خبر: 67636777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بانوان در تبیین پیام عاشورا نقش کلیدی دارند

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر ضرورت توجه به احیای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: بانوان در تبیین پیام عاشورا نقش کلیدی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی پیش از ظهر امروز در جمع بانوان یزدی با تاکید بر نقش بانوان در ابلاغ پیام عاشورا، اظهار داشت: روشنگری‌های حضرت زینب(س) نقش بسزایی در جهانی شدن پیام قیام امام حسین(ع) داشت.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اهمیت دو جنبه خلق و ابلاغ پیام در قیام امام حسین(ع)، گفت: ابلاغ پیام عاشورا به عهده بانوان و متعهدان زینبی بود که با روشنگری‌های خود، تأثیر بزرگ قیام امام حسین(ع) را محقق کردند.

وی افزود: اگر تبیین‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب(س) و سایر اعضای خاندان اهل بیت(ع) نبود، پیام عاشورا اثر خود را به این گستردگی نمی‌گذاشت.

مدرسی با تاکید بر وظیفه همه مسلمانان در ابلاغ پیام عاشورا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مسئولیت خود را به خوبی انجام داده و آوازه قیام عاشورا اکنون بیشتر از دوران قبل از انقلاب شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: هدف امام حسین(ع) اصلاح امت اسلامی، حرکت در مسیر پیامبر اکرم(ص) و امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر جایگاه ویژه حجاب در دین اسلام و جمهوری اسلامی ایران، افزود: رضا شاه در تلاش برای برداشتن اجباری حجاب از سر زنان جنایات زیادی مرتکب شد.

مدرسی به افتخارات مردم یزد اشاره کرد و گفت: بانوان یزدی اولین کسانی بودند که در دفاع از شهدای مشهد در جریان حمله به حرم امام رضا(ع) برخواستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تأکید بر اهمیت تبیین فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف، اظهار کرد: باید به سوالات منطقی پاسخ داد و با توجه به لطافت‌های روحی مردم، فرهنگ حجاب و عفاف را ترویج کرد.

وی همچنین بر لزوم استفاده از نیروهای جوان و کارآمد در قوه مجریه تاکید کرد و افزود: نباید تصور کرد که تغییر قوه مجریه به معنای تغییر تمامی اعضا است.

انتهای پیام/781/

نظر شما