شناسهٔ خبر: 67636763 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دمای هوای اصفهان ۳ درجه کاهش می‌یابد/ ثبت دمای پایین‌تر از ۴۰ درجه در ۲۶ شهر استان

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش کمینه دو تا سه درجه‌ای دما طی ۲۴ ساعت آینده و ثبت دمای پایین‌تر از ۴۰ درجه در ۲۶ شهر استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر شیب فشاری در نیمه شمالی استان تا اواسط روز هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس چنین شرایطی سبب افزایش سرعت باد در نیمه شمالی و شرقی استان خواهد شد و وضعیت فعال شدن کانون‌های گردوخاک و به تبع آن کاهش دید و کیفیت هوا در این نواحی مورد انتظار است که با شدت کمتری به نقاط مرکزی نفوذ می‌کند.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا سه درجه کاهش خواهد داشت، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای هفت شهرستان اصفهان بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: آران و بیدگل، بادرود با دمای ۴۴، کاشان با دمای ۴۱ درجه، چوپانان، خمینی‌شهر، خوروبیابانک، مهاباد با دمای ۴۰، به ترتیب گرم‌ترین نقاط در استان ثبت شدند.

حاجی‌بابایی درباره ثبت دمای پایین‌تر از ۴۰ درجه در ۲۶ شهر استان، خاطرنشان کرد: آران و بیدگل با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۷ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

نظر شما