شناسهٔ خبر: 67636707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

خطیب جمعه شیراز:

طفل شیرخواره در هیچ مسلکی گناه ندارد

خطیب جمعه شیراز گفت: طفل شیرخواره در هیچ مرام و مسلکی گناه ندارد، با تیر مقابل چشمان پدر و با لب تشنه شهید کنیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز بیست و دوم تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه شیراز ضمن دعوت از همه مردم به تقوا، پرهیزکاری و خداترسی گفت: موضوع بحث ما در خطبه‌های اول در خصوص سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی در رابطه با برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی بود که امروز یعنی سال ۱۴۰۳ آغاز عمل برنامه ۵ساله است و ما باید بتوانیم در ضمن این ۵ سال با تحقق بخشیدن به اهداف برنامه مشکلات کشور و مردم را حل کنیم، همین مشکلاتی که در انتخابات تمام کاندیداها می‌گفتند می‌خواهیم آنها را حل کنیم و باید یک کار اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی باتوجه‌به حضور حداکثری مردم در انتخابات هفته قبل خاطرنشان کرد: ما بعد از انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری قرار گرفتیم و اکثریت آرا مشخص شده و مردم عزیز رئیس‌جمهور را تعیین کردند و قانوناً با تنفیذ رهبر معظم که ان‌شاءالله قرار است ۷ مرداد انجام گیرد و اینکه منتخب مردم به مجلس می‌رود و برای دوره ریاست‌جمهوری سوگند بخورد رسماً رئیس‌جمهور کشور می‌شود و همه بایستی در چهارچوب قانون با ایشان همکاری کنند تا این اهداف محقق شود. 

 
 نماینده ولی‌فقیه افزود: آنچه که مسلم است در این انتخاباتی که انجام شد ما شاهد ارتقا مردم‌سالاری دینی در کشورمان بودیم، معمولاً کسانی که در گروه‌های و دسته‌بندی‌های سیاسی خاص هستند به این موضوع خیلی علاقه ندارند و تحلیل نمی‌کنند؛ اما برای روحانیت به‌واسطه استقلال از جریان‌های سیاسی طبیعتاً وقتی به صحنه انتخابات نگاه می‌کند اولین سؤال این است که آیا ما جمهوریت و اسلامیت خود را جلو برده‌ایم یا لطمه زدیم؟ 

 
 آیت‌الله دژکام تأکید کرد: بنده با کمال جدیت عرض می‌کنم و همه دنیا هم شاهد بود که ایرانی‌ها یک تجلی بسیار ارزشمند از مردم‌سالاری دینی را بار دیگری در جلو چشم همه جهانیان به نمایش گذاشتند، اهمیت این کار چیست؟ در تمام دنیا که بگردید تنها جایی که بگویند مردم‌سالاری دینی وجود دارد ایران است. 

 
 وی با اشاره به اینکه مردم ولایت‌مدار ما در این انتخابات خوش درخشیدند گفت: ملت سربلند ایران خیال نکنید یک کار کوچکی انجام می‌دهیم، برخی می‌گویند در همه کشورها انتخابات هست؛ بله، انتخابات همه‌جا هست؛ اما در ایران سبکی از انتخابات را به دنیا نشان می‌دهید که هیچ کجای دنیا نیست و مردم آگاهانه و انتخاب گرایانه می‌گویند می‌خواهیم دین را با رأی خود اجرا کنیم. 
 
 
 عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به دینی بودن این انتخابات و دین‌دار بودن مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: شما وقتی پای صندوق می‌آیید آن هم با آرای نزدیک ۵۰ درصد که در سطح دنیا آمار خوبی است فقط رئیس‌جمهور انتخاب نکردید؛ بلکه سبک اداره کشور را با روش مردم‌سالارانه دینی به نمایش گذاشتید و در این جهت در طول سال‌های پس انقلاب اسلامی هر روز جلو می‌رویم. 
 
 
 
 آیت‌الله دژکام ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم یادآور شد: اول این مراسم بسیار باشکوه و تأثیرگذار و پیام‌رسان عاشورا که مراسم شیرخوارگان حسینی است که امروز در سراسر کشور ایران و ۴۵ کشور دیگر برگزار شد، یک کار بین‌المللی به احترام طفل شیرخواره امام حسین (ع) است که انصافاً بایستی از همه کسانی که در این زمینه تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند، از گوشه روستاها تا شهرهای بزرگ تا کشورهای دیگر تشکر کنیم. به نظر می‌رسد همین که می‌گویند حجت بزرگ امام حسین (ع) در روز قیامت حضرت علی‌اصغر است را به نمایش می‌گذاریم. 
 
 
 وی افزود: طفل شیرخواره در هیچ مرام و مسلکی گناه ندارد، با تیر مقابل چشمان پدر و با لب تشنه شهید کنیم، این را به هر کس بگوییم می‌داند که طرف مقابل ظالم بوده است و می‌داند که پیام انقلاب حسین (ع) مبارزه با ظلم است و امروز که کودکان غزه دارند مظلومیت می‌کشند و شهید می‌شوند ما باید به این پیام بیشتر اهمیت دهیم که مردم اگر امام حسین (ع) نبود کشتن بچه‌ها رسم عادی می‌شد، امام حسین (ع) جلو همه این انحراف ایستاده است، بچه خود را فدا کرده است تا در طول تاریخ نشان دهد این کار ظلم است. 
 
 
 
 عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به مظلومیت کودکان غزه خاطرنشان کرد: امروز به صهیونیست‌های غاصب می‌گوییم نکنید، آنهایی که این ظلم‌ها را کردن به جایی نرسیدند و شما هم به جایی نمی‌رسید. 
 
 
 آیت‌الله دژکام ضمن تشکر از متولیان برگزاری مراسمات در سراسر استان فارس یادآور شد: به حمدالله در استان فارس آن‌طور که گفته‌اند ۱۵۰ هزار کودک امروز شرکت کرده‌اند، ۱۵۰ هزار فرزند شما مردم در مکتب امام حسین (ع) با مادر خود اسم نوشته که ادامه‌ دهندگان این مسیر هستند، این یک تلاش برای فرزندآوری هم در ضمن آن شکل گرفته است که امام‌زمان (عج) لشکر می‌خواهد و برای لشکر ایشان فرزندان خود را آماده کنیم. 
 
 
 وی افزود: مادران این ۱۵۰ هزار نفر، بچه خود را نذر ظهور امام‌زمان (عج) کردند و چقدر افتخار است که فرزند خود را نذر ظهور کنید و امیدواریم عده این فرزندان در گهواره پیرو علی‌اصغر و نذری ظهور امام‌زمان (عج) در بین امت ما هر سال افزایش پیدا کند. 
 
 
 نماینده ولی‌فقیه با تأکید بر اهمیت عزاداری در ماه محرم عنوان کرد: گریه باید کنیم و خوشا به حال کسی که یک قطره اشک می‌ریزد و بهشت بر آن واجب می‌شود؛ اما امام حسین (ع) شهید شد تا راهش ادامه پیدا کند، دسته سینه‌زنی و زنجیرزنی که حرکت می‌کند حال حماسی دارد و حماسه غیر از مرثیه است و حرکت دسته‌های عزاداری حماسه‌سرایی می‌کند. 

 
 وی در پایان در رابطه با این حرکت حماسی عظیم افزود: این حرکت برای ادامه‌دادن حماسه حسینی که انقلاب ما برخاسته از این حماسه بوده ضرورت دارد و ازاین‌جهت بنده تشکر می‌کنم از تک‌تک هیئاتی که حرکت می‌کنند و حضور اجتماعی و سیاسی خود را اعلام می‌کنند، بنده هر جای این شهر رفتم پای‌کار هستند، در حرکت دسته‌های عزاداری بیشتر جوانان هستند، ۹۴ درصد جوانان ما به کوری چشم آمریکا، صهیونیست غاصب و همه دشمنان اسلام و تشیع به پرچم امام حسین (ع) احترام می‌کنند و خود را سرباز لشکر اباعبدالله حسین (ع) می‌دانند.
 
 انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴
 

نظر شما