شناسهٔ خبر: 67636698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حماس: اداره نوار غزه بعد از جنگ یک موضوع داخلی فلسطینی است

جنبش حماس تاکید کرد اداره نوار غزه بعد از جنگ یک موضوع داخلی فلسطینی است و مقاومت فلسطین با هیچ طرف خارجی درباره آن مذاکره نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسام بدران، از رهبران جنبش حماس گفت: اداره نوار غزه بعد از جنگ یک موضوع داخلی فلسطینی است و ما درباره آن با هیچ طرف خارجی مذاکره نمی‌کنیم. ما طرح تشکیل دولت ملی غیر حزبی را برای اداره نوار غزه و کرانه باختری بعد از جنگ مطرح کرده‌ایم.

به گزارش المیادین، حسام بدران تاکید کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم بر طرفی که در مذاکرات کارشکنی می‌کند فشار آورده و آن را مجبور به توقف جنگ علیه غزه کند.

حسام بدران گفت: پایداری ملت ما و عملکرد جسورانه مقاومت همان چیزی است که بر رژیم اشغالگر تسلیم شدن در برابر شروط ملت ما و حقوقش را تحمیل می‌کند.

در این راستا عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: تلاش‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای اضافه کردن عناوین و خواسته‌های جدید درباره معامله تبادل اسرا که در هیچ کدام از پیشنهادات سابق میانجی‌ها مطرح نشده بود، نشان می‌دهد که نتانیاهو به دنبال تعلل و کارشکنی در توافق است.

پیش از این کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسوولانی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نتانیاهو اصول جدیدی را اضافه کرده است که در توافق‌ها با میانجی‌ها مطرح نشده است و این مساله احتمالا مانع توافق می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مذاکرات غیر مستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی درباره معامله تبادل اسرا و آتش بس در غزه در دوحه و قاهره برگزار شد اما هنوز نتایجی نداشته است.

منابع عبری اعلام کردند هیات رژیم صهیونیستی امروز از قاهره بازگشت.

برچسب‌ها:

نظر شما