شناسهٔ خبر: 67636540 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تحولات اوکراین؛ بسته کمکی جدید اعضای ناتو برای کی‌یف

چراغ سبز به اوکراین برای استفاده از سلاح‌های غربی علیه خاک روسیه با واکنش شدید مسکو مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در جریان شرکت در نشست سران ناتو در واشنگتن بار دیگر خواستار رفع محدودیت‌های اعمال شده بر استفاده از سلاح‌های آمریکایی در زمینه حمله به اهداف نظامی در داخل خاک روسیه شد.

زلنسکی گفت: اگر می‌خواهیم پیروز شویم، اگر می‌خواهیم کشورمان را نجات دهیم و دفاع کنیم، باید همه محدودیت‌ها را از بین ببریم.

واکنش مسکو به مجوز غرب برای استفاده اوکراین از سلاح‌های ارسالی

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به تصمیم برخی کشور‌های غربی درباره اجازه دادن به کی‌یف برای استفاده از سلاح‌های غربی علیه خاک روسیه واکنش نشان داده و گفت: اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از تسلیحات غربی برای حمله به خاک روسیه تشدید بسیار خطرناکی است.

پسکوف همچنین یادآور شد: روسیه هیچ چیزی را در مورد احتمال از سرگیری توافق غلات دریای سیاه رد نمی‌کند.

دیدار اوربان با ترامپ درباره اوکراین

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، گفت که پنجمین دیدار خود را با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به‌عنوان بخشی از ابتکار صلح خود در مورد اوکراین برگزار کرده است.

اوربان تاکید کرد ترامپ به او اطمینان داده که مسئله اوکراین را حل خواهد کرد؛ نخست‌وزیر مجارستان این را «خبر خوب» توصیف کرد.

بسته حمایتی جدید آمریکا برای اوکراین

آمریکا یک بسته تسلیحاتی جدید را برای اوکراین به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار اختصاص داد.

بسته حمایتی جدید آمریکا برای اوکراین شامل سامانه‌های موشکی، توپخانه، موشک‌های ضدهوایی استینگر، مهمات توپخانه هیمارس و گلوله‌های توپخانه است.

سند ناتو برای تسریع کمک‌ها به اوکراین

بیش از ۲۰ کشور در نشست سران ناتو سندی را برای تسریع در ارائه کمک به نیرو‌های اوکراینی امضا کردند.

سند منتشر شده در وب‌سایت کمیسیون اروپا نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ کشور در حاشیه نشست سران ناتو در واشنگتن سندی را برای تسریع و هماهنگی تلاش‌های جمعی برای ارائه حمایت نظامی از کی‌یف امضا کردند.

در چارچوب این سند، طرف‌های امضاکننده متعهد می‌شوند که «برای رفع نیاز‌های فوری اوکراین در زمینه دفاع، امنیت، آموزش نظامی و نوسازی ارتش، حمایت ارائه کنند».

بسته کمکی کانادا برای اوکراین

کانادا ۲۸۵ میلیون دلار برای آموزش خلبانان اوکراینی در زمینه استفاده از هواپیما‌های اف-۱۶ اختصاص خواهد داد.

دفتر جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، اعلام کرد که این کشور ۲۸۵ میلیون دلار برای آموزش خلبانان اوکراینی به منظور پرواز با هواپیما‌های جنگنده اف-۱۶ اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما