شناسهٔ خبر: 67636434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

تاسوعا و عاشورا رزمایش پیروان اهل بیت(ع) در کل دنیاست

امام جمعه موقت تهران گفت: تاسوعا و عاشورا در حقیقت رزمایش پیروان اهل بیت(ع) در کل دنیاست و نه تنها در ایران.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، آیت الله «سید احمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت ایام سوگواری سید شهدا (ع) گفت: تاسوعا و عاشورا رزمایش پیروان اهل بیت در سراسر دنیا است. عشق اهل بیت تمام شدنی و کمرنگ شدنی نیست و روز به روز بیشتر می‌شود. شهادت حسین آنچنان حرارتی در دل‌ها ایجاد می‌کند که خنک شدنی نیست.

وی در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: در مطلب اول از رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم. در این بیش از ۵۰ روز مدیریت ایشان معرکه کرد. هیچ کاری تعطیل نشد و خلل در هیچ کاری ایجاد نشد. به خوبی مملکت را اداره کردند این است نقش ولایت فقیه؛ این است پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند. خدایا سایه این رهبر بزرگوار را تا ظهور امام زمان بر سرمان مستدام بدارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: نکته دوم، آنچه مردم ما در این دو مرحله انتخابات انجام دادند انصافاً کار بزرگ و شگفتی آفرین برای دنیا بود. در این دو مرحله شما مردم صندوق‌های رأی را از ۵۵ میلیون رأی انباشته کردید.

وی افزود: نکته سوم، دشمن غوغاسالاری انجام داد و به تعبیر آقا غوغای دست‌ساز دشمن تحریم انتخابات و القای ناامیدی بود. شاید در آن روزها این را به صراحت نمی‌گفتیم اما الان وقتش است که بگوییم، شما رزمندگان، شما مجاهدان فی سبیل الله با حضورتان این توطئه را خنثی کردید.

وی در ادامه گفت: نکته چهارم آن است که دوره تبلیغات، دوره رقابت و هنجار رقابتی بود اما بعد از انتخابات که تکلیف مشخص شد، دوره رفاقت رسیده است. این رشد یک ملت است که انتخابات این چنین باشکوه برگزار می‌کند و بعد هر کس که رأی آورد در چارچوب قانون اساسی و نظر رأی مردم است. مردم یک رئیس جمهوری را انتخاب کردند ببینید چه زیبا همه رقبای گذشته آمدند و به رئیس جمهور منتخب که رأی آورده است، تبریک گفتند. این نشانه رشد یک ملت است و جای دارد که همگان برای آبادانی این کشور تلاش کنیم.

آیت‌الله خاتمی گفت: نکته پنجم اینکه این آقای رئیس جمهور منتخب، فقط رئیس جمهور آنهایی که به او رأی دادند نیست، بلکه ایشان رئیس جمهور کل ملت ایران است.

وی افزود: نکته ششم، ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب می‌خواهم هدیه‌ای از مولا علی برای ایشان بخوانم؛ ایشان در مناظرات از نهج البلاغه می‌گفت و من هم می‌خواهم این هدیه را از نهج البلاغه بخوانم. مولا علی علیه السلام فرمودند کسی بخواهد درست ریاست کند باید سعه صدر داشته باشد. این کشور گرایش‌ها و ذوق‌های مختلف دارد که برای کشور نیز مفید است.

وی افزود: نکته هفتم می‌خواهم از چند گروه تشکر کنم یک از شما مردم، آفرین بر شما که این چنین شکوهمند پای صندوق آمدید و همچنین از نامزدهای انتخابات این‌ها بودند که بازار را گرم کردند. همچنین از عوامل نظارتی شورای نگهبان که جز قانون چیز دیگر مدنظر این‌ها نبود و مطلقاً فقط قانون نگهبان بودند. از عوامل اجرایی وزارت کشور و حافظان امنیت نیز تشکر می‌کنم. همچنین از رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه ملی تشکر می‌کنم. انصافاً خسته نباشید به رسانه ملی داریم هم اطلاع رسانی خوب و به جایی داشت و هم عدالت را در مسئله امکانات کاملاً رعایت کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: از رئیس جمهور محترم می‌خواهم دوباره دعوای تعهد و تخصص بعد از ۴۵ سال باب نشود. الحمدالله در این ۴۵ سال به اندازه کافی متخصص متعهد داریم.

در حال تکمیل…

نظر شما