شناسهٔ خبر: 67636421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

واردات برنج کمر اقتصاد مازندران را شکست/ لزوم ساماندهی ساحل - اکو

اقتصاد ایران: ساری- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران از واردات برنج به عنوان دغدغه یاد کرد و گفت: این مساله کمر اقتصاد مازندران را شکسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی احمدی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه سار ی یکی از قوت‌های این نظام را به فرموده مقام معظم رهبری، حلقه‌های میانی و تشکل‌های مردمی برشمرد و گفت: اگر مردم امور را به دست گیرید یقیناً جمهوریت این نظام معنا پیدا می‌کند و مردم باید دائماً ناظر بر رفتار کارگزاران خود باشند.

وی افزود: امروز نظام مسائل استان مازندران که به عنوان چالش با آن مواجه هستیم، شامل واردات بی‌رویه برنج بوده که اقتصاد مردم مازندران را شکسته است و از دید ستاد، امر به معروف و نهی از منکر است و در حال برگزاری جلسات مختلف با مسئولان استانی و ارجاع به ستاد کشور هستیم تا توسط مسئولان کشور پیگیری شود.

وی افزایش مبالغ هزینه‌های تمام شده کشاورزی را از دیگر مسائل بیان کرد و گفت: در طول یک سال مازندران ۵۰۰ میلیارد تومان فقط از سهم مرکبات آسیب دید و این ۵۰۰ میلیارد اقتصاد مازندران محسوب می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران یادآور شد: منکر فقط در مقوله حجاب نیست بلکه ستاد، منکر سیاسی و معروف‌های سیاسی، اجتماعی و غیره را پیگیر می‌شود.

حجت الاسلام احمدی با عنوان اینکه در مقوله اجتماع یکی از مسائل، عفاف و حجاب است، افزود: باید دستگاه‌های مربوطه پای کار بیایند و همه مردم و دستگاه‌ها وظیفه خود را در قبال این مقوله مهم انجام دهند.

وی با اشاره به وجود ۴۸۰ کیلومتر نوار ساحلی و توجه به اقتصاد آبی یا اقتصاد دریا محور از آن به عنوان یک فرصت و یک جایگاه درآمدی برای مردم مازندران یاد کرد و گفت: به دلیل ترک فعل مسئولان که در ادوار مختلف در این استان مسئولیت داشتند توجه به اقتصاد آبی و اقتصاد دریا محور کمرنگ بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران یادآور شد: امروز مردم مازندران اگر بخواهند از نعمت خدا دادی دریا نمی‌توانند استفاده کنند یعنی آسیب‌های اجتماعی از جمله مسائل است از این رو یکی از مأموریت‌های ستاد، ساماندهی سواحل به امر قانون با حمایت همه دستگاه‌ها است و در این زمینه مطالبه گری می‌کنیم.

نظر شما