شناسهٔ خبر: 67636307 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده - مردم سالاری آنلاين

ورود خودروهای جانبازان کمر بازار را می‌شکند!

قیمت خودرو امروز جمعه 22 تیر 1403 با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو تغییری ندارد. اما کارشناسان معتقدند که ورود خودروهای جانبازان به بازار، کمر بازار را می‌شکند و آن را در رکود بیشتری فرو می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، جمعه، 22 تیر 1403 تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو در هفته آینده به دلیل تعطیلات عاشورا و تاسوعا، احتمالاً نوسان چندانی در بازار خودرو صورت نگیرد.

از هفته‌های پیش، روند واردات خودرو برای جانبازان به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود و در صورتی که وارد فاز اجرایی شود، چند هزار دستگاه خودروی لوکس خارجی صفر کیلومتر با مدل 2024 وارد بازار تشنه ایران خواهد شد. کارشناسان معتقدند که در این صورت، رکود بازار خودرو خصوصاً در محصولات وارداتی عمیق‌تر از گذشته شده و اصطلاحاً کمر بازار می‌شکند.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، بازار خودرو از صبح امروز تغییری ندارد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از ابتدای این هفته نسبت به هفته پیش کاهشی بود.

کوییک S دنده‌ای با مدل 1403 یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو که در سه هفته گذشته، 11 میلیون تومان گران‌تر شده بود، این هفته با افت 12 میلیون تومانی دوباره به محدوده 413 میلیون تومان بازگشت.

شاهین G با مدل 1403، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا و یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود که طی دو هفته گذشته رشد قیمت 12 میلیون تومانی را ثبت کرده بود و این هفته با 16 میلیون تومان کاهش قیمت، به نرخ 718 میلیون تومان رسید.

پژو 207i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که در یک ماه گذشته حدود 23 میلیون تومان گران‌تر شده بود، از ابتدای هفته جاری 20 میلیون تومان افت قیمت داشت و روی کانال 738 میلیون تومان قرار گرفت.

پژو پارس LX TU5 یکی از محصولات پر سر و صدای ایران خودرو است که با انتشار خبر توقف تولید آن در طول دو هفته پیش، با رشد باورنکردنی 55 میلیون تومانی روبه رو شده بود، این هفته 13 میلیون تومان ارزان شد و به 867 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز با تبعیت از داخلی‌های بازار، کاهشی بود.

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که در طول دو هفته پیش 23 میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته نیز 13 میلیون تومان کاهش قیمت داشت و با نرخ 784 میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 به شمار می‌رود که طی دو هفته پیش یک میلیون تومان افت قیمت داشت، این هفته 12 میلیون تومان گران‌تر شد و در نهایت با 970 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور دو هفته پیش افت پنج میلیون تومانی را ثبت کرده بود، این هفته آن‌را جبران کرد و با افت پنج میلیون تومانی به همان قیمت یک میلیارد و 630 میلیون تومان بازگشت.

فیدلیتی پرایم پنج‌نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که تنها طی دو هفته اخیر 120 میلیون تومان رشد قیمت داشت، این هفته 25 میلیون تومان ارزان‌تر شد و به نرخ یک میلیارد و 935 میلیون تومان رسید.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: به نظر می‌رسد که بازار خودرو حداقل تا آغاز به کار دولت جدید نوسان چندانی نداشته باشد؛ این موضوع هم با نرخ ارز در بازار آزاد و عرضه خودروهای وارداتی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: نکته عجیب اینکه اغلب خریداران خودروهای وارداتی، مصرف‌کننده نیستند و به قصد سرمایه‌گذاری اقدام به ثبت درخواست برای خرید این خودروها کرده‌اند. این کار از نظر بنده روش درستی برای سرمایه‌گذاری نیست؛ چرا که از یک‌سو مراحل واردات خودرو برای جانبازان درحال انجام بوده و 34 هزار خودروی لوکس صفر کیلومتر با سود بازرگانی صفر درصد قرار است وارد بازار شود.

جعفری افزود: قطعاً بسیاری از جانبازان تصمیم دارند تا این خودروهای لوکس وارداتی را بفروشند و این موضوع باعث اشباع بازار خودرو می‌شود. به نظر می‌رسد که با این روش، قیمت‌ها بیش از این شکسته شده و اصطلاحاً کمر بازار خواهد شکست! هفته آینده نیز با توجه به تعطیلاتی که وجود دارد، به احتمال قوی در بازار خودرو نوسانات عجیب‌وغریبی به چشم نمی‌خورد.

نظر شما